וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה: ערוכים למלחמה טוב יותר מצה"ל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

25.11.2008 / 10:09

בכיר בארגון אמר ל"אל-אחבאר" כי ישראל מודעת לחוזקו של הארגון, אולם העריך כי לא תפרוץ מלחמה. "כולם עסוקים בעניינים פנימיים"

"בניגוד למה שחושבים, ישראל אינה ערוכה לעימות בשטח" – כך אמר (שלישי) הממונה על יחסי החוץ של חיזבאללה, נוואף מוסאווי, בראיון לעיתון הלבנוני "אל-אחבאר". לדבריו, "ההערכות מצביעות על כך שחיזבאללה מוכן למערכה צבאית יותר מכפי שצה"ל מוכן".

מוסאווי הוסיף כי מנהיגיה של ישראל מודעים לכך שחיזבאללה ערוך מתמיד לעימות מולה וציין כי מאז שראש הממשלה אהוד אולמרט הודיע על התפטרותו, עוסקת ישראל ב"סכסוכים פנימיים" בשל היעדר ממשלה. מוסאווי אמר עוד כי ארגונו תומך בחימוש צבא לבנון משום שהצבא חייב להיות ערוך להתמודד מול כל פלישה ישראלית. "הצבא לבדו אינו מסוגל למלא משימה זו, על כן חיזבאללה קיים ככוח הרתעה".

מוסאווי אמר עוד כי ארגונו נמצא ב"שיא המוכנות" לקראת עימות אפשרי עם ישראל, אך במקביל גם העריך כי קיימת סבירות נמוכה לכך שתפרוץ מלחמה במזרח התיכון משום "שכל המדינות עסוקות בענייניהן הפנימיים". מוסאווי הסביר כי לארצות הברית, ישראל, לבנון ואירן יש בעיות פנימיות שעימן הן מתמודדות.

בתוך כך, בתגובה לדבריו אתמול של שר הביטחון אהוד ברק לפיהם חיזבאללה שילש את כוחו מאז שהסתיימה מלחמת לבנון השנייה, אמר דובר הארגון חוסיין רחאל לעיתון "אל-קודס אל-ערבי" היוצא לאור בלונדון, כי חיזבאללה החליט שלא להגיב לדברים. הארגון אינו נוהג להגיב על דיווחים ופרסומים בדבר יכולותיו ותחמושתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully