וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן צדקה בארה"ב הורשעה במימון חמאס

טלי גולדשטין

25.11.2008 / 9:43

"קרן הולי לנד לסיוע ופיתוח" הורשעה בהענקת 12 מיליון דולר כסיוע לארגון. הקרן נשפטה כבר בעבר במימון טרור, אך המשפט בוטל

קרן צדקה מוסלמית וחמישה ממנהיגיה הורשעו אתמול (שני) במימון ארגון חמאס, הכלול ברשימת ארגוני הטרור של הפנטגון. חבר המושבעים הגיע להחלטה לאחר שמונה ימים של התדיינות במשפט החוזר של "קרן הולי לנד לסיוע ופיתוח", שהיתה מבוססת בטקסס. הקבוצה – בעבר קרן הצדקה המוסלמית-אמריקאית הגדולה ביותר – הורשעה בהענקת מעל ל-12 מיליון דולר לתמיכה בחמאס. מאז התקפות הטרור ב-11 בספטמבר, היה זה משפט מימון הטרור הגדול בהיסטוריה האמריקאית.

ראש הקרן לשעבר ראסן אלאשי והמנכ"ל לשעבר שוקרי אבו באקר הורשעו ב-69 סעיפים, בהם הלבנת כספים והונאות מס. מופיד עבדול קאדר ועבדול רחמן אודה הורשעו בשלושה סעיפים של קשירת קשר ומוחמד אל מזיין הורשע בסעיף אחד של קשירת קשר לתמיכה בארגון טרור. הקבוצה כולה הורשעה ב-21 סעיפים. גזר הדין עדיין לא נקבע. חמאס נכנס לרשימת ארגוני הטרור של ארצות הברית ב-1995.

התביעה טענה כי חמאס שלט בקרנות הצדקה שאליהן הועבר 12.4 מיליון דולר בין 1995-2001. בכתב האישום נכתב כי קבוצת "הולי לנד" תמכה ביתומים ובמשפחות בעזה ובגדה המערבית, שקרוביהן מתו או נעצרו כתוצאה מתקיפות חמאס נגד ישראל.

הקרן נסגרה ונכסיה הוקפאו ב-2001 כחלק ממבצע כולל נגד הטרור לאחר ה-11 בספטמבר. לדברי ארגון הצדקה, פעילותו היתה חוקית ומטרתו סיוע למשפחות מוסלמיות. תומכי "הולי לנד" מאשימים את ממשלת ארה"ב בעירוב של פוליטיקה כחלק מהמלחמה בטרור. משפט קודם שנערך נגד ארגון הצדקה הסתיים בשנה שעברה במבוי סתום. כתוצאה מכך בוטל המשפט ונערך משפט חוזר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully