וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: צעדות מחאה נגד פינוי בית המריבה

25.11.2008 / 6:22

עשרות מתנגדים לפינוי בית המריבה יחלו לצעוד היום משני מוקדים בארץ לכיוון חברון. המטרה: להסיט את כוחות הביטחון ממשימת הפינוי

המאבק למניעת פינוי בית המריבה עולה מדרגה: עשרות מתנגדים לפינוי הבית יצעדו הבוקר (שלישי) משני מוקדים שונים בארץ לכיוון חברון, זאת במטרה להגיע אל הבית מחר. הצעדות יחלו בשעה אחת עשרה בבוקר מאצטדיון טדי בירושלים ומצומת מסמיה הסמוכה לקריית מלאכי. את הלילה יעשו הצועדים, בלינת שטח בצומת גוש עציון. הם צפויים להגיע ביום רביעי לחברון. בארגון "נאמני ארץ ישראל" הודיעו כי הם מתכננים שתי צעדות דומות מדי שבוע, עד למועד הפינוי.

על אף הצעידה במרכז הגדה, סמוך מאוד ליישובים פלסטינים, האירועים אינם מתואמים עם צה"ל, ובין היתר אחת ממטרות המרכזיות של הצעדות היא להסיט את כוחות הביטחון ממשימת הפינוי הצפויה לטובת שמירה על המתנגדים.

"אנחנו פועלים כאילו הפינוי כבר החל", אומר פעיל הימין מאיר ברטלר, מארגון נאמני ארץ ישראל, "מאז נפלה ההחלטה אנחנו מרגישים שלא רק ביהודה ושומרון השטח מראה תמיכה בבית השלום, אלא בכל הארץ". בעניין אבטחת הצועדים אומר ברטלר כי "במערכת הביטחון צריכים לקחת בחשבון שאם הם מתכוונים לפנות את הבית, תהיה גם זרימה של אנשים שימנעו אותו. אם הם אחראים להחלטה, הם צריכים לקחת אחריות גם על הסטת כוחות לטובת אירועים שכאלה, וברור שצעדות כאלה הם נתון שצה"ל יצטרך לקחת בחשבון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully