וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זבל מי שלא מנקה

אייל דץ

25.11.2008 / 3:20

יום הניקיון השנתי יתקיים ביום רביעי, ועשרות אלפי ישראלים צפויים לפשוט על אזורים שונים ולנקות אותם. קחו שקית ותתחילו בעבודה

עשרות אלפי ישראלים צפויים לפשוט ביום רביעי על שטחים הפתוחים במדינה ולנקות אותם. האירוע יתרחש במסגרת יום הניקיון השנתי "Clean Up The World", אותו מקיימת בארץ, זו השנה השביעית ברציפות, קק"ל- הקרן הקיימת לישראל.

השנה תיערך הפעילות בישראל בשיתוף עם קק"ל אוסטרליה שהרימה תרומה גדולה שתוקדש כולה לפעילות ביערות הקהילתיים של קק"ל ולפעילות משותפת עם משרד החינוך. שותפה נוספת היא קק"ל ארה"ב שבאמצעות תרומתה יתאפשר השנה, לראשונה, לערוך פעילות מובנית בשיתוף עם חיל החינוך והנוער בצה"ל. שותפים נוספים: המשרד להגנת הסביבה וערוץ הטלויזיה של "נשיונל ג'יאוגרפיק".

השנה תתמקד הפעילות ביערות הקהילתיים של קק"ל. בנוסף, הורחב באופן משמעותי שיתוף הפעולה בין קק"ל וצה"ל. שני הגופים החליטו לשלב באופן מסורתי וקבוע את פרויקט "מנקים את העולם" במסגרת במסגרת התכנית לחינוך הסביבתי של חיילי צה"ל. הוכנה תכנית עבודה מובנית לפעילות אשר כוללת: השתלמות קציני ומש"קי חינוך בנושא טיפול בפסולת והמודעות להתנהגות ביערות ושטחים פתוחים, פעילות חינוכית – הסברתית בבסיסי צה"ל הכוללת הרצאות, דיונים וצפיה בסרטים סביבתיים והתנדבות של חיילי צה"ל בפעילות הניקיון ביערות קק"ל במסגרת יום הניקיון הבינלאומי

החל מהשנה הבאה- יום רשמי

למרות שהוא נחגג כבר שבע שנים רצוף, לפני שלושה שבועות הפך יום הניקיון לחוק רשמי, זאת בעקבות העובדה כי הכנסת אישרה הצעת החוק הקובעת שבישראל יצוין מדי שנה יום ניקיון לאומי. על פי הצעת החוק, יום הניקיון הלאומי יחול על כל בתי הספר ויחידות צה"ל ובמסגרתו יצאו התלמידים והחיילים לרחובות ולפארקים הציבוריים במטרה לאסוף את הפסולת. בנוסף יעברו התלמידים והחיילים פעילויות לחינוך והסברה על מחזור. יום הניקיון בישראלי יתקיים בחודש מרץ, סמוך לפסח.

את הצעת החוק יזמה ח"כ נדיה חילו (עבודה) שאמרה כי: "בנוסף לפעולות הניקיון במהלך יום אחד בשנה, אני מקווה להטמיע ערכים ולחנך את הדור הצעיר לדאגה לסביבה תוך כדי עשייה".

יו"ר וועדת הפנים והגנת הסביבה, ח"כ אופיר פינס, ציין כי "הצעת החוק מצטרפת לשורת חוקים סביבתיים שוועדת הפנים מקדמת בימים אלה, טרום פיזור הכנסת, על מנת להשלים ככל הניתן את מהפכת החקיקה הסביבתית שאפיינה את הכנסת ה-17".

הרעיון של יום ניקיון ארצי נולד לפני 15 שנה ביוזמה הבינלאומית המכונה "מנקים את העולם" (Clean Up the World), במסגרתה מציינות בחודש ספטמבר, למעלה ממאה עשרים מדינות את יום הניקיון. בישראל הוחלט כי יום הניקיון יתקיים במרץ מכיוון שחודש ספטמבר כבר "עמוס" בחגים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully