וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט ובוש מחזירים ציוד

25.11.2008 / 2:13

חיבוקים, מחמאות הדדיות והרבה אופטימיות. כך נראתה פגישתם האחרונה בתפקיד של נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש וראש ממשלת ישראל אהוד אולמרט

(צילום: רויטרס, עריכת וידיאו: גדי וינסטוק)

נפרדנו כך. ראש ממשלת ישראל אהוד אולמרט ונשיא ארצות הברית היוצא ג'ורג' בוש נפגשו היום (שלישי) בחדר הסגלגל בבית הלבן. זוהי הייתה פגישתם האחרונה של השניים לפני שבוש יפנה את מקומו לנשיא הנכנס ברק אובמה. למרות תחושת הכישלון שעימה מסיימים השניים את תפקידם, האווירה ששררה בפגישה הייתה אופטימית למדי. השניים הצהירו כי הם דבקים ברעיון שתי מדינות לשני עמים, זאת למרות הכישלון להגיע להסכם עוד השנה. "מאמצי השלום יימשכו גם אחרינו". אמרו השניים.

בוש הוסיף ואמר כי "חזון המדינה הפלסטינית חי וקיים, אבל יש לעבוד עליו. אולמרט בירך את בוש ואמר כי "המנהיגות שלך זוכה להערכה רבה בישראל.אני בטוח כי ההיסטוריה תכיר לך תודה".

קודם לכן אמר אולמרט כי השגת הסכם שלום עם הפלסטינים והקמת מדינה פלסטינית, צריך להיות היעד העיקרי של הממשל החדש של ברק אובמה, הנשיא הנבחר של ארה"ב. אולמרט הוסיף כי את היעד הזה הוא והנשיא בוש לא הצליחו להשיג. דובר ישראלי בכיר אמר כי אולמרט, הנמצא בביקור פרידה בוושינגטון, העביר מסר זה במהלך פגישה עם מזכירת המדינה האמריקאית, קונדוליזה רייס, והיועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, סטיב הדלי.

אולמרט עדכן את רייס

"ראש הממשלה הדגיש את החשיבות בהמשך תהליך אנפוליס על ידי הממשל הבא של ארה"ב וממשלת ישראל", אמר הבכיר. כמו כן, הבהיר אולמרט לאמריקאים שהשיחות עם הפלסטינים נמשכות ושלישראל אין שום כוונה להפסיקן, גם כאשר המצב הפוליטי הן בישראל והן ברשות הפלסטינית אינו ברור, כפי שהוא כעת.

אולמרט אף עדכן את רייס והאדלי בשיחות שקיים בשבוע שעבר עם מלך ירדן עבדאללה ועם ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן. בנוסף, העיר אולמרט את תשומת ליבם של מארחיו לכך שיותר ויותר גורמים אמריקאים, שאינם קשורים לממשל, מנהלים מגעים עם חמאס על אף שמעולם לא קיבל את תנאי הקוורטט: הכרה בישראל, הכרה בהסכמים שכבר נחתמו והתחייבות לסגת מדרך האלימות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully