וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה ירוק עד שמדובר במכונית שלו

טלי גולדשטין

24.11.2008 / 20:26

הנשיא האמריקאי הירוק ביותר עד כה הבטיח לחולל פלאים, אך הלימוזינה המשוריינת שלו מתוצרת ג'נרל מוטורס היא "מפלצת זוללת דלק"

במהלך מסע הבחירות, התחייב הנשיא הנבחר של ארצות הברית ברק אובמה להעלות על כבישי המדינה עד 2015 מיליוני מכוניות ידידותיות לסביבה. עם זאת, הלימוזינה הנשיאותית שלו רחוקה מלהיות סמל ומופת למכונית ירוקה. לפי הדיווחים, ה"אובמהמוביל" שמכינים לנשיא הנבחר היא מפלצת זוללת דלק מתוצרת יצרנית המכוניות האמריקאית "ג'נרל מוטורס".

דגם המכונית המשוריינת, שלה גג נפתח, חלונות עבים במיוחד, צמיגים חזקים וגוף עשוי מפלדה, אלומיניום, טיטניום וקרמיקה, מבוססת על דגם של משאית GMC 2500, הצורכת גלון דלק כל 16 ק"מ. ככל הנראה, מיוצרות שלוש מכוניות זהות עבור אובמה, שתיים מהן ישמשו כפיתיון במקרה הצורך. המכונית בנויה גם על מנת לשרוד מטעני צד וירי מרובים. לטענת המבקרים, קיימות מכוניות ידידותיות לסביבה כגון דגם "מרקורי מרינר" מתוצרת "פורד" שיכלו לשמש בתפקיד המכונית הראשונה.

עם זאת, אובמה ממשיך ליהנות מתמיכת התקשורת והארגונים הירוקים הרואים בו הנשיא הירוק ביותר עד כה. במהלך כנס על שינוי האקלים בנערך בשבוע שעבר בחסות מושל קליפורניה ארנולד שוורצנגר, הבטיח אובמה לצמצם את היקף פליטות גזי החממה ב-80% עד 2050 ולהשקיע 15 מיליארד דולר לפיתוח טכנולוגיות חסכוניות באנרגיה, למרות המשבר הכלכלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully