וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה על המשבר: "המצב יחמיר לפני שישתפר"

טלי גולדשטין

24.11.2008 / 19:28

במסיבת עיתונאים בה הציג את הצוות הכלכלי שלו אמר הנשיא הנבחר כי "אנו מתמודדים עם משבר כלכלי שמימדיו היסטורים"

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: נעמה דרור)

הנשיא הנבחר של ארצות הברית, ברק אובמה, ערך אתמול (שני) מסיבת עיתונאים בעיר שיקגו, במהלכה הציג לציבור באופן רשמי את הצוות הכלכלי החדש של ממשלו. הצוות החדש אמור כעת לטפל במשבר הכלכלי הכבד שפוקד את ארצות הברית.

"סגן הנשיא הנבחר ג'ו ביידן ואנוכי הרכבנו צוות כלכלי עם חזון ומומחיות שייצבו את הכלכלה שלנו, ייצרו משרות ויחזירו את אמריקה למסלול הנכון.", אמר אובמה. "אפילו בעודנו ניצבים מול האתגרים הכלכליים הגדולים הללו, אנחנו יודעים שההזדמנות נמצאת בפתח – אם נפעל במהירות ובאומץ לב וזוהי המשימה שהצוות הכלכלי ייקח על עצמו", הוסיף.

"תקוותי שהקונגרס החדש יתחיל לעבוד באגרסיביות על תוכנית חילוץ כבר בתחילת ינואר. אין זמן להשתהות ולהתעכב. למשפחות אין זמן להמתין לפתרון בעוד החשבונות נערמים. זה לא יהיה קל, אין קיצורי דרך. המצב הכלכלי יחמיר לפני שישתפר. ההבראה לא תתחולל באופן מיידי. יש לעשות קיצוצים בתקציב ולהקריב רבות. למרות זאת, אני מלא תקווה לגבי העתיד, סמוך ובטוח בחוכמת הצוות הכלכלי שלי. אנו נצליח לצאת מהמשבר כפי שעשינו כבר בעבר. יש לשים בצד את חילוקי הדעות וזה מה שאני מבטיח לעשות כנשיא ארה"ב".

"החדשות הכלכליות השבוע, כולל החדשות לגבי בנק ההשקעות "סיטי", הבהירו לנו שאנו מתמודדים עם משבר כלכלי שמימדיו היסטוריים. אם לא נפעל מהר, נאבד מיליוני משרות בשנה הבאה. איננו יכולים להמעיט בערך האתגרים הניצבים מולנו אך גם לא ביכולת שלנו להתגבר עליהם".

אובמה הוסיף כי "ברוח האופטימית המאפיינת אותנו עלינו לפנות לדרך חדשה, עלינו להביא את המוחות הטובים ביותר שידריכו אותנו וזה מה שניסיתי לעשות בעזרת הצוות הכלכלי שלי - אנשים בעלי ידע וניסיון שחולקים את האמונה הבסיסית שלנו שאיננו יכולים לבנות על שגשוג בוול סטריט ללא שגשוג גם ברחוב ראשי", אמר אובמה.

"כיום, סגן הנשיא ביידן ואני שמחים להכריז על מינוי ארבעה אנשים שיובילו את הצוות הכלכלי: טימותי גייתנר כשר האוצר, לורנס סאמרס למנהל המועצה הכלכלית הלאומית, כריטינה רומר כיו"ר הצוות הכלכלי של הבית הלבן, ומלודי בארנס כיו"ר המועצה למדיניות פנים", הכריז אובמה בחגיגיות והחל להפליג בשבחי כל אחד מהמועמדים.

להחזיר את הביטחון לשווקים

"לגייתנר יש לא רק את הניסיון הנדרש אלא גם הבנה חסרת תקדים של המשבר הכלכלי על כל מורכבויותיו. הוא לא יבזבז זמן ויתחיל את יומו הראשון בבדיקת הכישלונות והצעדים הנדרשים להחייאת הכלכלה. המציאות היא שהמשבר התפשט לעולם כולו ואנו מוצאים עצמנו נאלצים לפנות למדינות זרות לשיתוף פעולה. גייתנר גדל באפריקה ועבד באסיה, הוא למד סינית ויפנית, הוא מבין את השפה של השווקים הגלובליים ושירת בכבוד תחת דמוקרטים ורפובליקנים".

"לארי סאמרס מביא עמו עירוב מיוחד של כישרון, אינטלקט וניסיון. כסגן שר האוצר, הוא הוביל אותנו דרך משברים גלובליים בעבר והיה האדריכל הראשי שהוביל לשגשוג הארוך ביותר בהיסטוריה האמריקאית. הוא מאמין בכך שהמפתח לכלכלה חזקה היא מעמד בינוני חזק. סאמרס חולק את אמונתי הבסיסית ואת המדיניות הכלכלית שלי והוא אחד המוחות הכלכליים הגדולים של זמננו. אני שמח שהוא יעמוד לצדי. אסתמך על עצתו בעודי מנווט במימי המשבר.

"אחד האנשים המנוסים ביותר במשברים כלכליים, כריסטינה רומר היא היסטוריונית של הכלכלה ומומחית במקרו כלכלה. כריסטינה עשתה מחקר על הסוגיות הרבות עמן נתמודד. יש לה יכולת ניתוח עצמאית וברורה, היא זכתה לשבחים רבים".

"לבסוף, בניית הכלכלה תידרוש פעולה בחזיתות שונות, חינוך, ביטוח בריאות וביטוח לאומי. אני שמח מאד שכראש מועצת המדיניות הפנימית תכהן מלאני בארנס ותעבוד עם הצוות הכלכלי. היא תעבוד עם שר הבריאות. יש לה ניסיון בבעיות הגירה, זכויות נשים, חופש דתי. היא בעלת מוח ליברלי והיא מתאימה לתפקיד באופן מושלם. אני אסיר תודה לכל הארבעה שקיבלו את המינוי ואני מצפה לעבוד איתם בשיתוף פעולה. אין לנו רגע לבזבז. הכלכלה לכודה במעגל אכזרי. להקלת המתחים על המערכת הפיננסית נדרשת מדיניות יוצאת דופן. אני מבטיח שנעמוד בהתחייבויות של הממשל הנוכחי. ברגע זה, עלינו להחזיר הביטחון לשווקים ואת האמון של המעמד הבינוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully