וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ר"מ איטליה רוצה להיות שחור

טלי גולדשטין

24.11.2008 / 15:46

ברלוסקוני, המפורסם באמירותיו חסרות הטקט, אמר כי היה רוצה את צבע עורה של נעמי קמבל. קודם לכן אמר כי הוא מקנא בשיזוף של אובמה

ראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני שוב מעורר זעם בינלאומי באמירותיו חסרות הטקט. לאחר שמוקדם יותר החודש אמר כי הוא מקנא ב"שיזוף" של הנשיא הנבחר של ארה"ב ברק אובמה, אמר אתמול (ראשון) ברלוסקוני כי הוא מתקנא גם בצבע עורה של דוגמנית העל נעמי קמפבל. לדבריו, אמירה זו לא מכוונת כעלבון או זלזול, כי אם מחמאה גדולה.

ברלוסקוני בן ה-72, הידוע בשיזוף המלאכותי המוקפד שלו שעליו הוא שוקד כל ימות השנה, תאר בתחילת החודש את אובמה, הנשיא השחור הראשון בארה"ב, כ"צעיר, נאה ושזוף". את הדברים אמר אז במוסקבה במהלך מסיבת עיתונאים בה הוסיף כי הוא מקווה שגילו הצעיר של אובמה מסמל פתיחתו של עידן חדש של שיתוף פעולה עם עמיתו, נשיא רוסיה דמיטרי מדוודב. אתמול הוא חזר על אמירה מוזרה זו במהלך מסיבת עיתונאים כשאמר: "כולנו היינו רוצים להיות שזופים כמו נעמי קמפבל ואובמה". לדבריו, הוא ניהל שיחת טלפון ארוכה וידידותית עם הנשיא אובמה בשבעה בנובמבר.

ביקורת קשה נמתחה על אמירותיו של ברלוסקוני. כמה ממבקריו אמרו שההערה היתה, במקרה הטוב, חסרת טעם ובמקרה הגרוע – גזענית. אחד מחברי האופוזיציה האיטלקית קרא לה "עלבון מסוכן". עם זאת, ברלוסקוני לא התרגש מהביקורת ופטר אותה בטענה שמבקריו הם "ילדותיים" וחסרי חוש הומור.

קרלה ברוני, הגברת הראשונה של צרפת, שמוצאה איטלקי, אמרה בזמנו כי נחרדה מדברי ברלוסקוני וכי היא שמחה שאימצה אזרחות צרפתית.

ברלוסקוני, איל הון מיליארדר, ידוע בהשתלות השיער שעבר ובאהדתו הרבה לניתוחים פלסטיים. בנוסף, הוא בעל היסטוריה מכובדת למדי של אמירות לא הולמות ברגעים הלא נכונים. הוא עורר תקרית דיפלומטית בזעיר אנפין ב-2005 כשאמר שהשתמש בכל "טקטיקות הפלייבוי" שלו על מנת לשכנע את נשיאת פינלנד לתמוך בעיר האיטלקית פארמה כבסיס החדש של הרשות האירופית לבטיחות המזון. לפני שנבחר בשנית לתפקיד ראש הממשלה באפריל, טען ברלוסקוני כי הפוליטיקאיות החברות בימין האיטלקי נראות טוב יותר מאלו שבשמאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully