וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנחלים התפרעו, צה"ל ישלם

יהושע בריינר

24.11.2008 / 14:00

בעקבות פינוי מאחז פדרמן והכוונה לפנות את בית המריבה, מתנחלים פגעו בגדר ההיקפית בקריית ארבע. עלות התיקון: מיליון שקל

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: איילת שולמן)

מערכת הביטחון אומדת בקרוב למיליון שקלים את הנזק שגרמו מתנחלים לפני חודש לגדר הביטחון מסביב לקריית ארבע. מסתבר שמאז המתנחלים ממשיכים לפגוע בגדר ועד כה הספיקו להרוס עוד כמאה מטרים ממנה. כמו כן, המתנחלים פגעו במצלמות המשרתות את החמ"לים הצבאיים. בצה"ל ובמערכת הביטחון הביעו מורת רוח מהתפרעויות המתנחלים.

תופעת הריסת הגדר התרחבה לאחר פינוי מאחז פדרמן בקריית ארבע, וכן בשבוע האחרון סביב אירועי האלימות בבית המריבה בחברון. "הגדר המקיפה את קריית ארבע נועדה להגן על המתיישבים", אמר גורם ביטחוני לוואלה! חדשות. "בפועל אנחנו מגלים מדי יום, עוד ועוד אזורים בהם הגדר נהרסה, ובמקום לשקם אנחנו נאלצים להסיט כוח אדם ממשימות מבצעיות לטובת אבטחה במקומות בהם כבר אין גדר". במערכת הביטחון מתכוונים, בין היתר, להסיט תקציבים המיועדים לפיתוח האזור לטובת שיקום הגדר.

רבים מקרב מתנחלי קריית ארבע וחברון רואים בגדר מכשול ממשי להרחבה אפשרית של ההתנחלויות, ומעל הכל אף מונעת ממתנחלים לסכל פינוי מאחזים. גורמים בימין הקיצוני אף מעודדים את הריסת הגדר, שלדבריהם לא נועדה להגן על המתיישבים, אלא דווקא לסייע למערכת הביטחון בעת פינוי. "ברור לנו שהגדרות שמסביב להתנחלויות נועדו לשרת את המדינה כאשר הם יבואו לפנות את היישובים", אומרים פעילי הימין, "המטרה שלנו היא לצאת למרחבי יהודה ושומרון, ואסור לנו להסתגר מאחורי גדרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully