וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות: "אין מניעה להמשיך במו"מ"

עדי שמחוביץ

24.11.2008 / 14:00

ח"כ לבנת עתרה נגד המשך המו"מ המדיני עם הפלסטינים וסוריה בעת ממשלת מעבר. הפרקליטות: "יש חשיבות עליונה לשימור ההידברות"

פרקליטות המדינה השיבה היום (שני) לעתירתה של ח"כ לימור לבנת (ליכוד) נגד כוונת הממשלה להמשיך בהליכי משא ומתן עם הפלסטינים ועם סוריה, למרות שמדובר בממשלת מעבר. הפרקליטות טענה כי אין עילה לבית המשפט להתערב בעניין.

"להערכת הגורמים המוסמכים בעניין, ישנה חשיבות עליונה להמשיך ולשמר את ערוצי ההידברות בשני הערוצים", נכתב בתשובת הפרקליטות, "הפסקתם בעת הזו תקשה על חידושם בעתיד, לא תואיל ליחסי ישראל עם הרשות הפלסטינית, תזיק ליחסים המדיניים עם תורכיה ועלולה לפגוע בתדמיתה של ישראל בקרב הקהילה הבינלאומית".

בעתירה שהוגשה בתחילת החודש נגד ראש הממשלה אהוד אולמרט, ממשלת ישראל והיועץ המשפטי לממשלה מני מזוז, טענה לבנת כי "המשך ניהול מגעים מדיניים בתקופה הקצרה שנותרה עד להחלפת הממשלה הנוכחית, חורג ממתחם הסבירות. לא קיים צורך ציבורי חיוני לנהל את המשא ומתן, ואסור לנהל משא ומתן כה חשוב וגורלי על ידי ראש ממשלה מתפטר, כאשר נסיבות התפטרותו ידועות, וכאשר הוא לא עומד לשוב ולכהן כראש ממשלה לאחר הבחירות הבאות".

ח"כ לבנת מסרה בתגובה כי "כפי שקבעה נשיאת בית המשפט העליון השופטת דורית ביניש, לא ניתן למנות שופטים בממשלת מעבר, אז קל וחומר שאסור לקרוע חלקי מולדת, ירושלים, יו"ש ורמת הגולן. ראש הממשלה התפטר, בתוך זמן קצר תהיה ממשלה חדשה ורק היא תהיה רשאית לקיים משא ומתן ולקבוע הסכמים".

לבנת הוסיפה כי "אולמרט ולבני מנותקים מהמציאות ואין להם לא זכות מוסרית ולא זכות חוקית לכבול את ידי עם ישראל לדורות הבאים. אני משוכנעת שבית המשפט העליון ושופטיו רואים את הדברים עין בעין ובחומרה רבה את הניסיון של ראש הממשלה ושרת החוץ להמשיך במשא ומתן ולקבוע את גורלה של מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully