וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנחלים ממשיכים בהרס הגדר בקריית ארבע

יהושע בריינר

24.11.2008 / 13:40

במסגרת פעולות 'תג מחיר', הרסו המתנחלים קרוב לשני ק"מ מגדר הביטחון המקיפה את קריית ארבע. גורם צבאי: "תופעה מטרידה"

פעולות התג מחיר של המתנחלים מתחילים להתגלות: קרוב לשני ק"מ מגדר הביטחון המקיפה את קריית ארבע ניזוקה במהלך השבועות האחרונים והנזקים שגרמו המתנחלים נאמד בקרוב למיליון שקלים. תהליך הריסת הגדר על ידי המתנחלים החל לאחר פינוי מאחז פדרמן לפני כחודש, אז החלו נערים להרוס את גדר הביטחון המקיפה את היישוב בתגובה לפינוי. אלא שמאז ממשיכים המתנחלים במקום להמשיך ולהוריד את את הגדרות ולפגוע בהם, כאשר עד כה נהרסו מאות מטרים, וכן נפגעו אף מצלמות המשרתות את חדרי המלחמה (החמ"ל) הצבאיים. בצה"ל ובמערכת הביטחון מוטרדים מאוד מהמשך ההריסה, דבר המצריך מבחינתם תגבור בכח האדם.

תופעת הריסת הגדר התרחבה עם כל פינוי נוסף של מאחז פדרמן, וכן בשבוע האחרון סביב אירועי האלימות סביב 'בית המריבה'. "הגדר האינדוקטיבית המקיפה את קריית ארבע נועדה להגן על המתיישבים", אומר גורם ביטחוני, "בפועל אנחנו מגלים מדי יום עוד ועוד אזורים בהם הגדר נהרסה, ובמקום לשקם אנחנו נאלצים להסית כח אדם ממשימות מבצעיות לטובת אבטחה במקומות בהם כבר אין גדר". במערכת הביטחון מתכוונים, בין היתר, להסית תקציבים המיועדים לפיתוח האיזור לטובת שיקום הגדר.

רבים מקרב מתנחלי קריית ארבע וחברון רואים בגדר מכשול ממשי להרחבה אפשרית של ההתנחלויות, אולם מעל לכל הגדר מונעת ממתנחלים נוספים להגיע לפינוי מבנים. גורמים בימין הקיצוני אף מעודדים את ההריסה, שלדבריהם לא נועדה להגן על המתיישבים, אלא דווקא לסייע למערכת הביטחון בעת פינוי. "ברור לנו שהגדרות שמסביב להתנחלויות נועדו לשרת את המדינה כאשר הם יבואו לפנות את היישובים", אומר אומרים פעילי הימין, "המטרה שלנו היא לצאת למרחבי יהודה ושומרון, ואסור לנו להסתגר מאחורי גדרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully