וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברשות מאיימים: "נקיים הבחירות רק בגדה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

24.11.2008 / 11:55

יועצו המדיני של אבו מאזן אמר כי הבחירות יתקיימו בגדה אם חמאס לא יאפשר את קיומן ברצועת עזה. המועד הצפוי: תחילת 2009

"אם חמאס לא יאפשר לקיים בחירות ברצועת עזה, הן יתקיימו בגדה המערבית בלבד". כך אמר היום (שני) נימר חמאד, יועצו המדיני של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. אתמול הכריז אבו מאזן כי אם לא יושג הסכם פיוס בין חמאס לפתח עד סוף שנת 2008, הוא יכריז על בחירות בתחילת 2009.

חמאד, שהתראיין לעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון, אמר כי "הבחירות ייערכו בעזה ובגדה אולם אם חמאס לא יאפשר את קיומן בעזה, הן ייערכו בגדה בלבד". לדברי חמאד, הודעתו של אבו מאזן מאפשרת לחמאס ולפתח למצוא פתרון למשבר ביניהם.

בכיר חמאס מחמוד א-זהאר הגיב להכרזתו של אבו מאזן ואמר כי ליו"ר אין זכות לשנות את מועדי הבחירות ולפגוע בחוקה הפלסטינית. דובר הארגון פאוזי ברהום אמר אתמול כי "דברי אבו מאזן מוכיחים כי הוא אינו מעוניין שהדיאלוג יצליח וכי הוא ממשיך להציב מכשולים. אבו מאזן מעוניין להאריך את כהונתו כדי להמשיך במשא ומתן עם הכובש וליישם את המדיניות האמריקאית-ציונית".

המועצה המרכזית של אש"ף מינתה אתמול את אבו מאזן לנשיא המדינה הפלסטינית. בתגובה הודיע דובר חמאס כי למועצה המרכזית אין שום זכות לבחור בו לנשיא. "על אבו מאזן להיבחר על ידי העם", אמר הדובר. לדבריו, בחירתו של אבו מאזן לתפקיד היא ניסיון נוסף להצילו מהמשבר הפוליטי שבו הוא שרוי. "לאחר 9 בינואר נחשיב את אבו מאזן כיו"ר לשעבר", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully