וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם זאב רוזנשטיין על הכוונת?

עדי שמחוביץ

24.11.2008 / 11:41

ביהמ"ש דחה את בקשתו של העבריין לצאת לחופשה בעקבות מידע שהציגה הפרקליטות, לפיו קיימת סכנה לחייו מחוץ לכלא

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר. עריכת וידאו: גדי וינסטוק. קריינות: אילן שניג)

בית המשפט העליון דחה הבוקר (שני) את בקשתו של העבריין זאב רוזנשטיין לדון ביציאה לחופשה. השב"ס החליט לפני חצי שנה שלא לשחררו לחופשה, בית המשפט המחוזי החליט לא להתערב בהחלטה, ולכן פנה רוזנשטיין לבית המשפט העליון. הנימוק העיקרי לדחיית הבקשה כעת היה טכני: בית המשפט טען שבימים הקרובים יוכל רוזנשטיין להגיש בקשה חדשה ליציאה לחופשה, מכיוון שעברה חצי שנה מאז בקשתו האחרונה.

בנוסף, טענה המדינה שקיים חשש לחייו של רוזנשטיין וכי בידה מידע על פגיעה אפשרית בחייו. בהסכם הטיעון עם רוזנשטיין הוחלט שנושא החופשות ייבדק לגופו בכל פעם שיעלה וכי ייבחן רק מידע קונקרטי וחדשני ולא מידע קודם. המדינה טענה היום כי "יש מידע חדש ובשפע. המידע הישן מאיר על המידע החדש ולהיפך, ולכן ההסדר לא הופר". לדברי המדינה, האבטחה הכבדה סביב העבריין לא תיתן מענה לסכנה ואף תגביר ותחמיר את הניסיונות לפגוע בו. המדינה טענה עוד כי יש חשש לפגיעה בשלום הציבור ואמרה: "ראינו את זה רק לפני שבוע וחצי בתל אביב ולפני מספר חודשים בבת ים".

פרקליטו של רוזנשטיין, עו"ד מוטי כ"ץ אמר בתגובה להחלטה כי "בית המשפט העליון יותר מרמז שיש מקום להגשת בקשה מחודשת. ההתפתחויות היום גם מצדיקות זאת ואנחנו נעשה כן בימים הקרובים". בסיום דבריו העיר כ"ץ: "כל מי שנמצא במשטרה היום היה בשב"ס כשהתעוררה הפרשה, ודי לחכימא ברמיזא". רעייתו של רוזנשטיין, איבון, הגיבה גם היא באופטימיות: "נמשיך הלאה ולא נתייאש. אנחנו מקווים שבפעם הבאה ישחררו אותו. אני לא חוששת לפגיעה בזאב, זה לא שייך בכלל". רוזנשטיין עצמו לא נכח בדיון מכיוון שבית המשפט החליט שאופי הדיון אינו מחייב זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully