וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוים דורש להקים ועדת חקירה לקופות הגמל

פנחס וולף

24.11.2008 / 9:53

שר השיכון מבקש שהוועדה תבחן את מידת הפיקוח על הקופות ואת פעילותיהן. פרס: "לא ייתכן שאנשים יעבדו ויישארו בלי פנסיה"

שר הבינוי והשיכון זאב בוים דרש הבוקר (שני) להקים ועדת חקירה שתבחן את מדיניות ההשקעות של קופות הגמל וקרנות הפנסיה. לדבריו, "חייבים לתת רשת בטחון כלכלית, זהו כדור הרגעה הכרחי ובלתי נמנע, אך לצד רשת הביטחון חייבים גם לבדוק מהו הגורם לכאב הראש עצמו".

על פי דרישתו, הוועדה תבחן את המדיניות של הגופים השונים שהשקיעו בקופות הגמל והפנסיה של האזרחים. בין היתר, בוים דורש כי הוועדה תבחן את הקריטריונים להשקעות של הקופות, ואת האינטרסים והלחצים שעל פי חששו הופעלו במסגרת שיקול הדעת של כל קופה לגבי אפיק ההשקעות שנבחר ורמת הסיכון.

מטרת הוועדה תהיה גם לבחון איזה פיקוח חל עד היום על הגופים המשקיעים ואם צעדי ההשקעה שנקטו נעשו בשקיפות הראויה. בוים דורש שהוועדה תמליץ על סדרת מסקנות. ייתכן שמסקנות אלה יכללו את הגבלת מדיניות ההשקעה של הקופות באמצעות חסמים שונים, והעלאת רמת הפיקוח והשקיפות. הוועדה עשויה גם להמליץ על צעדים נוספים לשמירה על קרנות הפנסיה וקופות הגמל.

גם נשיא המדינה שמעון פרס התייחס לתכנית החירום הכלכלית ואמר כי "לא יעלה על הדעת שאדם יעבוד כל חייו ובגיל 60 יישאר ללא פנסיה". פרס הוסיף כי "גם שיקול מוסרי הוא שיקול כלכלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully