וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: 41% מהישראלים חוששים מפיטורים

יהושע בריינר

23.11.2008 / 20:25

המשבר הכלכלי נותן את אותותיו: לפי "המדד לחוסן חברתי", 61% חוששים כי לא יוכלו לחסוך ו-50% מהנשאלים לא סומכים על עזרה מהמדינה

המשבר הכלכלי נותן את אותותיו: כ-41% מכלל השכירים במשק חוששים שיפוטרו ואינם חשים ביטחון במקום עבודתם, כך עולה מחשיפת 'המדד לחוסן חברתי' שיפורסם במלואו השבוע בכנס ישראל-שדרות לחברה שייערך במכללת ספיר.

מנתוני המדד המתפרסמים הערב (ראשון) עולה כי המשבר הכלכלי מדאיג את מרבית האזרחים: 61% מהנשאלים מוטרדים מכך שלא יוכלו לחסוך כסף בעתיד, וזאת לעומת 47% בלבד בשנה שעברה. כמו כן, רבע מהנשאלים השיבו כי משכורתם מאפשרת להם "לגמור איכשהו את החודש".

המדד לחוסן חברתי מבוסס על סקר מקיף שערך מכון "מאגר מוחות" בראשות פרופ' ברוך מבורך בקרב 543 נשאלים בגילאים 25-45. 57% מהנשאלים השיבו בין היתר כי הם מוטרדים מהאפשרות שלא יוכלו להזדקן בכבוד.

גם מידת האמון של הישראלים במערכות החברתיות במדינה מעוררת סימני דאגה, כאשר 49% השיבו כי הם אינם סומכים על המערכות שיסייעו להם בעת הצורך. במדד מידת האמון נמצאת המשטרה במקום הנמוך ביותר, כאשר 46% אמרו כי אינם סומכים עליה. צה"ל לעומת זאת זוכה לאמון גבוה עם עם 56%. קודמת לצבא רק המשפחה, שזוכה לרמת האמון הגבוהה ביותר עם 82% מקרב הנשאלים.

ומה הדבר שהכי מפריע לישראלים להתגאות במדינתם? שחיתות ראשי השילטון עומדת בראש עם 79%, ולאחריה האלימות בחברה, המאבק מול הפלסטינים וההשתמטות מצה"ל.

"מדד החוסן החברתי של כנס ישראל-שדרות לחברה מראה שהציבור הישראלי רק מתחיל להבין את עומק האיום של הצונאמי הכלכלי-חברתי המתקרב לחופינו", אמר נשיא הכנס האלוף במילואים עוזי דיין. "אבל הוא מעדיף ברובו להדחיק את המשמעות ולהאמין ש'לי זה לא יקרה'". על הנהגת המדינה לפעול מיד לקידום פני הרעה וכנס ישראל-שדרות לחברה יהיה בתקופת בחירות זו לא רק במה לבחינת המצב אלא ידרוש תשובות ומענה ברור, בפרט מכל המבקשים מנדט להנהיג את הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully