וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשת הסגרה ל-9 ישראלים שהואשמו בהונאה

עדי שמחוביץ

23.11.2008 / 19:00

לפני חודשיים נעצרו בארץ 9 ישראלים בחשד שהונו קשישים בארה"ב. הפרקליטות עתרה לביהמ"ש בבקשה להכריז על ה-9 כברי הסגרה

המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה הגישה הערב (ראשון) לבית המשפט המחוזי בירושלים עתירה להכריז על תשעה הישראלים החשודים בביצוע ה"עוקץ הניגרי" כברי הסגרה לארצות הברית. תשעת הישראלים נעצרו לפני כחודשיים בארץ בעקבות כתב אישום שהוגש נגדם בארצות הברית. התשעה הואשמו בעבירות של קשירת קשר לביצוע הונאה באמצעות הדואר ובאמצעים אלקטרוניים באמצעות טלמרקטינג וביצוע הונאה באותם האמצעים. העונש המירבי הצפוי בגין כל אחת מהעבירות הינו 20 שנות מאסר.

התשעה הקימו והפעילו רשת רחבת היקף של הונאת קשישים תושבי ארצות הברית, במסגרתה קיבלו במרמה מעשרות קשישים סכומים המצטברים לכשני מיליון דולר. לאחר שהשיגו את פרטיהם של הקשישים, התקשרו אליהם והציגו בפניהם מצג שווא לפיו זכו הקשישים בסכום כסף גבוה בהגרלת לוטו. על מנת לקבל את הכסף, על הקשישים היה לשלם תחילה אלפי דולרים כתשלומי מס ותשלומים אחרים. קשישים רבים נפלו קורבן למצגי השווא והתפתו לשלוח סכומי כסף גבוהים, מתוך אמונה כי לאחר ביצוע התשלום יקבלו את "כספי הזכייה".

חמישה מהישראלים הנאשמים שימשו על פי כתב האישום כמנהלים ושלושה מהם תפקדו כאנשי המכירות של הרשת. אנשי המכירות השתמשו בנוסח טקסט שהוכן מראש, התקשרו לקשישים והודיעו להם על הזכייה. אנשי המכירות הציגו לקשישים שאלות לגבי אזרחותם, גילם, מצבם הכלכלי ואת אחראי הטיפול בעניינים הכספיים. לאחר סינון ראשוני שמטרתו לאתר את הקורבן, העביר איש המכירות את השיחה לאחד המנהלים שהוצג כבכיר במשרד עורכי דין בעיר אולבני במדינת ניו יורק.

המנהל הסביר לקשיש על הזכייה ועל הכספים אותם עליו לשלם טרם קבלת כספי הזכייה. ביום שישי שעבר שחרר בית המשפט המחוזי חמישה מהנאשמים למעצר בית. הבוקר הגישה הפרקליטות ערר לבית המשפט העליון על החלטה זו. מחר ידון בית המשפט המחוזי בעניין המשך מעצרם של ארבעת הנאשמים האחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully