וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרגי: "בקדימה שחורים לא קיימים"

פנחס וולף

23.11.2008 / 15:46

יו"ר סיעת ש"ס השתלח במקורביה של יו"ר קדימה: "מזכירים תועמלנים מימים אפלים בהיסטוריה". על קדימה: "תגמור כמו שינוי"

יו"ר סיעת ש"ס תקף בחריפות היום (ראשון) את יועציה של יו"ר קדימה, שרת החוץ ציפי לבני. בכנס פעילים בהרצליה אמר יעקב מרגי כי "האסטרטגים של קדימה היו מתקבלים להיות חברי כבוד בכל מערכת עיתון באירופה בשנות ה-30 של המאה הקודמת. נשאר רק לדמיין איך נראות הקריקטורות בעיתון של קדימה המבטאות את המסרים היוצאים מלשכת היו"ר שלהם". מרגי הוסיף, כי "מי שציירו את החרדים כסחטנים גדלו בבית הגידול של תועמלנים מימים אפלים ביותר. אני מתפלא על אלו שאומרים עליהם שהם האסטרטגים הטובים במדינה".

לדברי מרגי, "לשיטתם של קדימה והאסטרטגים שלה מי שלא לבן הוא לא קיים. לבטח אם הוא שחור. אני שואל אתכם, אנחנו יכולים להרשות לעצמנו בציבוריות הישראלית מפלגה שכזאת?". מרגי גם השווה בין קדימה למפלגת שינוי ואמר, כי "היתה כבר מפלגה אחת שנקטה בשיטות תעמולה מהחמורות ביותר ונעלמה מעל המפה כי הציבור הוקיע אותה והקיא ממנה". הוא ציין ש"הבורות של אנשי קדימה במקורות ישראל מזכירה את הבורות של אנשי שינוי. השאלה אם זו בורות או רשעות . בשינוי זה היה רשעות וקדימה מצמצמת את הפער לעבר שינוי".

חברי כנסת מקדימה הגיבו בחריפות לדברי ח"כ מרגי. יו"ר ועדת החוקה ח"כ מנחם בן ששון, אמר כי "מסוכן לדעתי שהנחלת ערכי מסורת ישראל בכלל ואלו של יהדות המזרח בפרט, יהיו נחלת בני מפלגה מסוימת ובעלי אורח חיים דתי בלבד". ח"כ ישראל חסון שהצטרף לאחרונה לקדימה אמר כי "אני ספרדי, מכבד מצוות ויודע שדרך ארץ קדמה לתורה ואני גם חבר בקדימה. הייתי שמח שחבר הכנסת מרגי ומפלגתו יטיפו לאהבת חינם באותו להט שהם מתבטאים ביממה האחרונה נגד אחיהם מכנסת ישראל".

מוקדם יותר אמרה לבני כי אין בכוונתה למסור את תיק החינוך לש"ס. לבני התייחסה לדבריו של מנהיגה הרוחני של ש"ס, לפיהם מורי ישראל הם "חמורים". לדבריה, "מי שרוצה ש"ס בחינוך שלא יתמוך בי".

יו"ר ש"ס אלי ישי האשים בעבר את קדימה בגזענות על רקע פיצוץ המשא ומתן הקואליציוני בין שתי המפלגות. "מקורביה של לבני גזענים ומתנשאים", אמר ישי לפני כחודש. לדבריו, "צוות המו"מ של קדימה הוציא את השד הגזעני בצורה מכוערת"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully