וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: ייתכן שנקדים הבחירות ברשות

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

23.11.2008 / 14:00

לדברי יו"ר הרשות הפלסטינית, אם לא יושג הסכם בין פתח לחמאס, יתקיימו הבחירות בתחילת 2009. "לא נחסוך מאמצים עד שהדיאלוג יצליח"

יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר היום (ראשון) כי אם לא יושג הסכם בין פתח לחמאס במסגרת הדיאלוג הפנים-פלסטיני עד סוף שנת 2008, הוא יקדים את הבחירות לנשיאות ולפרלמנט הפלסטיני לתחילת 2009. אבו מאזן תקף בדבריו גם את ישראל ואמר כי "העולם כולו יודע כי ישראל לא הפסיקה ולו לרגע אחד להרחיב התנחלויות, לפלוש לשטחים ולבנות את גדר ההפרדה".

אבו מאזן, שאמר את הדברים במהלך נאום בכינוס של המועצה המרכזית של אש"ף במטה המוקטאעה ברמאללה, ציין עוד כי פתח מעוניין לקיים דיאלוג עם חמאס. "אנו רוצים להמשיך בדיאלוג", אמר. "לא נחסוך מאמצים עד שהדיאלוג יצליח, אולם אם הוא ייכשל אקרא לאחד את הבחירות לנשיאות ולפרלמנט ולערכן בתחילת 2009".

כהונתו של אבו מאזן כיו"ר הרשות אמורה להסתיים בינואר 2009, אולם אבו מאזן רמז מספר פעמים כי בכוונתו להאריך את כהונתו עד ל-2010 ולאחד את הבחירות לפרלמנט עם הבחירות לנשיאות. לאור עמדתו, הודיע חמאס כי לאחר ינואר 2009 הוא לא יכיר בשלטונו של אבו מאזן.

יו"ר הרשות חזר על מחויבותה של הרשות הפלסטינית לשלום ולמשא ומתן עם ישראל ובירך על היוזמה הערבית לשלום. גם אתמול בירך אבו מאזן על היוזמה הערבית וקרא לנשיא ארה"ב הנבחר ברק אובמה לאמץ אותה. בנוסף, קרא אתמול יו"ר הרשות לישראל למלא אחר ההסכמים: "הפרת ההסכמים על ידי ישראל מציבה את עתיד תהליך השלום בפני סכנה אמיתית וממוטטת את המאמצים שמשקיעה הרשות הפלסטינית בכל התחומים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully