וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן לצ'אווס: בחירות מקומיות בוונצואלה

עידן דורנר

23.11.2008 / 13:06

הנשיא האנטי-אמריקאי מייחס חשיבות רבה לבחירות ואף איים לכלוא את את יריביו ולשלוח טנקים לרחובות במקומות בהם מפלגתו תפסיד

אזרחי ונצואלה בוחרים היום (ראשון) מושלים וראשי ערים, בבחירות המהוות מבחן פופולריות לנשיא הוגו צ'אווס, שנה לאחר ששורה של רפורמות אותם ביקש לערוך לא אושרו במשאל עם.
הסקרים מראים כי המועמדים ממפלגתו של צ'אווס, המפלגה הסוציאליסטית של ונצואלה, צפויים לזכות ברוב המחוזות והערים במדינה, אך חלקם עשוי להפסיד לאור הדאגה ההולכת וגוברת מפני העליה בפשיעה בשחיתות ומחוסר שביעות רצון משלטונו.

צ'אווס, שנמצא בשלטון מזה כעשר שנים, ערך מסעות בחירות בכל המדינה למען מועמדי מפלגתו, על מנת להמשיך את תנופת המהפכה הסוציאליסטית שהנהיג. לאחרונה הוא אף אמר כי "היעוד שלי בסכנה. השאלה האם צ'אווס ימשיך לשלוט תלויה בתוצאות הבחירות האלה".

גורמי אופוזיציה שונים החליטו לשלב כוחות על מנת להגדיל את סיכוייהם להיבחר והריצו מועמדים עצמאיים ברוב המחוזות והערים במדינה. האופוזיציה שולטת כיום רק בשתי מחוזות, וארבע נוספות נמצאות גם הם בידי מתנגדיו של צ'אווס. לפי הסקרים האופוזיציה עשויה לזכות בבחירות בחמש לשבע מחוזות ולהשיב חלק מכוחה האבוד.

משקיפי חוץ טוענים כי האופוזיציה זוכה לתמיכה באזורים עשירים בנפט ובמקומות בהם יריביו הפוליטים שוליטים במשך שנים רבות. צ'אווס, הידוע כמי שאינו מרסן את לשונו, איים לכלוא את יריביו ואף לשלוח טנקים לרחובות במקומות בה םמפלגתו תפסיד.

על הבחירות מפקחים 140 אלף חיילים מהצבא ללא מעורבות המשטרה. על 300 מועמדים מהאופוזיציה נאסר להתמודד. צ'אווס, בן 54, אומנם הפסיד במשאל העם, אך הוא עדיין מנסה לשנות את החוקה על מנת להישאר בשלטון מעבר לשנת 2013, אז צפוייה להסתיים כהונתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully