וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כנס בסוריה: "זכות השיבה - עיקרון יסוד"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

23.11.2008 / 12:33

נציגים מ-54 מדינות משתתפים בכנס בדמשק בנושא זכות השיבה של הפליטים הפלסטינים. בכנס נוכח כם ח"כ לשעבר עזמי בשארה

בדמשק נפתח היום (ראשון) כנס גדול שיארך יומיים בנושא זכות השיבה. בכנס משתתפים יותר מ-4,500 אנשים מ-54 מדינות שונות. מטרת הכנס היא "לבסס את זכות השיבה כאחת מעקרונות היסוד הפלסטינים והערבים ולדחות כל רעיון לשאת ולתת או להתמקח עליה".

בכנס לוקחים חלק אישים ערבים רבים, ביניהם ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל, מזכ"ל הליגה הערבית עמרו מוסא, בכיר אש"ף פארוק קאדומי, נציג חיזבאללה איברהים אמין ואף הרוצח הלבנוני סמיר קונטאר, ששוחרר במסגרת עסקת החליפין בין ישראל לחיזבאללה ומבקר בימים אלו בסוריה. כמו כן, בכנס אמור להשתתף גם ח"כ לשעבר עזמי בשארה, שנמלט מישראל באפריל 2007.

בנאומו בכנס גינה משעל את מצרים שאינה פותחת את מעבר רפיח לתנועת חולים, עולי רגל וסטודנטים פלסטינים וקרא לעולם הערבי והמוסלמי לסייע לפלסטינים. "מי שאינו מרחם על בני אדם, אללה אינו מרחם עליו", אמר משעל ותקף את מרבית המשטרים הערבים אשר "נוטשים את תושבי עזה ומשאירים אותם בידי האויב הישראלי".

מטרות נוספות של הכנס, הנערך תחת הכותרת "השיבה היא זכות", היא "להציג רעיונות לשמירה על זכות השיבה ולהעניק לה את מקומה המרכזי" ו"להבהיר כי זכות השיבה היא התשובה האמיתית לכל הרעיונות ליישב את הפליטים במדינות אחרות מלבד מולדתם". מארגני הכנס מסרו עוד כי הוא נועד לגייס תומכים לסוגיה הפלסטינית ולפעול נגד הרחבת ההתנחלויות הישראליות.

הכנס נערך לרגל 60 שנה לציון ה'נכבה' (הכינוי הערבי לגירושם ולעזיבתם של הפלסטינים ב-48' – נ.י) ולפרסום החלטה 194 של האו"ם הקובעת כי יש לאפשר לפליטים הפלסטינים לשוב למולדתם. בכנס ייערכו 22 פאנלים, בהשתתפות 170 חוקרים, אקדמאיים ומומחים, וכן סדנאות והרצאות העוסקות בזכות השיבה ובמצב הפליטים הפלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully