וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פותחים קלפים - תרגול 24

23.11.2008 / 13:10

רגע לפני שתרגול קלפי הטארוט עומד להסתיים, שגיא מנדלבוים על המשמעות של קלף המוות, המיזוג, המגדל והכוכב בפתיחה

בשבוע שעבר תרגלנו ארבעה קלפים שהראו לנו, כי פעמים רבות השינוי שאנחנו מחפשים צריך להיעשות תחילה מבפנים. היום נתרגל את ארבעת הקלפים הבאים בסדרה המרכזית ונגלה כיצד עלינו להתנהל כשהם מופיעים בקריאה.

התרגיל

טל, בת 29, מתכנתת בחברת מחשבים, קיבלה הצעת עבודה ממקום אחר הכוללת שכר טוב יותר וקידום. לא רע לה במקום עבודתה הנוכחי, אבל קשה לה לסרב להצעה נדיבה שכזו. לכן היא שואלת: "האם נכון לי לעזוב את מקום העבודה?".

לפני שאתם ממשיכים, תעצרו כאן את קריאת המאמר, קחו עט ונייר וכתבו מה הייתם עונים לטל אם היו מופיעים לכם הקלפים הבאים: המוות, המיזוג, המגדל, המרכבה והכוכב. קחו את הזמן הנדרש לכם ותקראו שוב את הפירושים באינדקס קלפי הטארוט. לאחר מכן, כתבו מה הייתם עונים לטל והשוו בין התשובות שלכם לתשובות שניתנות כאן. בהצלחה.

התשובות

לפני שנתחיל ברצוני להזכיר שקלפי הסדרה המרכזית הם קלפי מסר ולכן אינם נותנים תשובה סופית של "כן" או "לא". קלפי הסדרה המרכזית, המכונים "מייג'ורים", הם קלפי התפתחות, המייצגים שיעור שהשואל אמור לעבור. יש צורך להבין מהו השיעור וליישם אותו.

המייג'ורים מראים איך השואל צריך להתנהל ולחשוב ומסבירים מה לעשות כדי "להוריד" את השיעור של הקלף לקרקע. השיעורים שהמייג'ורים מייצגים יעסקו לרוב בהתנהלות לקויה וחולשות שעלינו להתגבר עליהם. הנטייה הטבעית של השואל היא להתנהל בצורה ההפוכה למסר של הקלף והתפקיד שלנו הוא להראות לשואל שהוא פועל בדרך ההפוכה מהשיעור שהקלף מייצג וללמד אותו כיצד עליו לנהוג. אם כך, השיעור שלו הוא להבין למה דרכו אינה מועילה ולשנות את דרך החשיבה וההתנהלות שלו. כשהשינוי יקרה, השואל יעבור את השיעור, יחזור לאיזון ויוכל להגיע למטרה שלו.

כשמופיעים קלפי המייג'ורים, עלינו לזכור שלא תמיד התשובה היא החשובה, אלא השיעור שעלינו ללמוד. כשהשיעור יילמד תגיע התשובה, אולם עד שהשיעור לא נלמד, כל תשובה של "כן" או "לא" לא תשנה, מכיוון תשובות מסוג זה לא באמת יחברו אותנו לתשובה.

עכשיו הכל תלוי בשואל. אם הוא יפעל, ישתנה ויישם את השיעור של הקלף - הוא יצליח. אבל אם הוא ימשיך לתת לגורמים חיצוניים ולעצמו לעכב אותו מלממש את השיעור, לא יקרה דבר וכל האפשרויות הנפלאות העומדות בפניו יישארו פוטנציאל, תיאוריה בלבד.

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"

קלף המוות

אמנם קלף המוות נראה מפחיד וכשמופיע קלף זה נפגוש שואל החרד מבשורות רעות., אולם אין זה כך. המוות הוא קלף של שינויים והסיבה היחידה לחשש ממנו נעוצה בעובדה שאנחנו מתקשים להתמודד ולקבל שינויים בחיינו. אבל מי אמר ששינוי זה דבר רע?

המשמעות של קלף המוות היא ששינוי במקרה הזה הוא דבר טוב. הוא קורא לטל שלא להחזיק בכוח בקיים וממליץ לזרום עם השינויים בחיים, מכיוון שהם יהיו אלו שיובילו אותה להתפתחות אמיתית. סביר להניח שמקום העובדה שלה, למרות התנאים הנוחים ותחושת החמימות הקיימים בו, מעכב אותה ויהיה נכון לה יותר ללכת אחר אתגרים חדשים ולהתחדש.

קלף המיזוג

המיזוג הוא קלף של שפע המראה, כי טל יכולה לעשות הרבה יותר מכפי שנדמה לה. לא סתם היא קיבלה את ההצעה המפתה ואלו שהציעו לה את העבודה ראו שהיא מסוג האנשים היכולים להפוך עופרת לזהב. השואלת יכולה לקחת רעיון, אנשים שונים בעלי יכולות שונים, יוזמות וליצור מכל אלו דבר חדש, שהשלם בו גדול מסך חלקיו. היא מסוגלת לברוא דבר מה שלא היה שם קודם ולמזג את כל הכל לדבר אחד מצליח.

קלף המיזוג עוסק בפוטנציאל האישי שלנו ולכן הוא מראה שלטל יש את הכוח לעשות את השינוי ולהצליח. נותר לה רק דבר אחד לעשות – להאמין, מכיוון שללא האמונה דבר לא יתקיים. אגב, ייתכן שהיא גם תוכל לעשות את זה במקום העבודה הנוכחי שלה, אך הם כנראה פספסו אותה, בגלל שלא אפשרו לה להאמין בעצמה כמו שמקום העבודה החדש מאפשר.

קלף המגדל

רבים חוששים ממקלף זה ובצדק. פעמים רבות אם לא נשמע לעצתו, נוכל לחוות נפילה מרה וקשה. אך זהו אינו קלף רע, אלא קלף אזהרה ואם נשמע לו - נוכל להצליח. קלף המגדל קורא לטל לעצור ולבדוק היטב לפני שהיא מתקדמת. סביר להניח שכוונותיו של האדם שהציע לה את העבודה נפלאות, אך עליה להיות בטוחה שהחברה עומדת מאחורי ההצעה שלו במאה אחוז ולבקש לעגן הכל בכתב.

ייתכן שכשטל תתעקש שיצוין בחוזה ההעסקה שלה השכר שהובטח לה, הבונוסים, שלבי הקידום ואפילו העובדה שהיא מקבלת שלושה חודשי שכר בכל מקרה של סיום עבודה, הם יסרבו לחתום והכל יתמוסס. אבל זה בדיוק העניין: עדיף שההצעה הנפלאה תתמוסס לפי חתימת החוזה מאשר אחרי התחלת העבודה, כאשר היא מוצאת את עצמה ללא פרנסה. לאחר שטל "תסגור את כל הפינות" ותבדוק הכל בצורה יסודית - הכל יהיה בסדר.

קלף הכוכב

הכוכב הוא קלף של אופטימיות, תקווה ואושר. הוא מראה שטל תהנה מתפקידה החדש, אך עם זאת הוא מייצג את הארכיטיפ של תיבת פנדורה ובדיוק כפי שלפני שהתקווה השתחררה יצאו כל צרות העולם, כך הדרך למקום מאושר זה לא תהיה פשוטה עבור טל.

התפקיד החדש שלה הוא אתגר חשוב אך קשה וכדי להצליח בו טל תצטרך להילחם בהרבה מהשדים שלה ולהתמודד עם דברים שלא היה לה נוח להתמודד מולם עד עכשיו. זה יכול להיות קושי בלנהל אחרים, לעבוד בסביבה גברית, לעבוד בלחץ ועוד. בסופו של דבר, לא משנה כמה קשה יהיה לה, כשתסיים את השיעור היא מאוד תהנה מהעבודה שלה. קלף זה מייצג את אותם מקרים בודדים של אנשים הקמים בבוקר, מסתכלים על השעון ואומרים: "יש! עוד שעה אני כבר יכול להמשיך לעבוד!". אלו אנשים שנהנים מעבודתם ומקום העבודה מפרה אותם. טל עומדת להיות אחת מהם.

בשבוע הבא נתרגל את הקלפים הירח עד העולם ונסיים את סדרת התרגולים הזו. מי שרוצה להיות מוכן יותר לתרגול הבא, מוזמן להיכנס שוב לאינדקס קלפי הטארוט ולקרוא על קלפים אלו קצת יותר.

© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 14 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

  • עוד באותו נושא:
  • טארוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully