וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדלאי לאמה: "אין בכוונתי לפרוש מתפקידי"

עידן דורנר

23.11.2008 / 11:15

מנהיגה הרוחני של טיבט הכחיש שמועות על עתידו, והודיע כי ימשיך במאמצים לקבל אוטונומיה מהכובש הסיני. "עצמאות מלאה אינה פרקטית"

מנהיגה הרוחני של טיבט הדאלי לאמה הודיע היום (ראשון) כי אין בכוונתו לפרוש מתפקידו וטען כי הגולים הטיבטים תומכים בדרך ההתמודדות שלו עם הכובש הסיני. לטענתו, ייתכן כי בעתיד ישנה את מדיניותו כלפי סין.

הודעתו של הדאלי לאמה הגיעה לאחר שאתמול הגולים הטיבטים החליטו להמשיך ולדבוק ב"גישת הביניים" כלפי סין, לאחר פגישה שארכה שישה ימים. הפגישה נערכה כיוון שלא הושגה כל התקדמות בשיחות עם סין על הענקת אוטונומיה לטיבט, עובדה שהכעיסה את הדאלי לאמה שהודיע כי ישקול את המשך צעדיו.

הדאלי לאמה בן ה-73 כינס מסיבת עיתונאים בה הודיע כי אין בכוונתו לפרוש מתפקידו ובכך שם קץ לשמועות על עתידו שהחלו לאחר שאושפז בבית חולים מוקדם יותר השנה. "אין שום שאלה של פרישה. חובתי היא לפעול למען הטיבטים עד ליום מותי", אמר. לטענתו ניתן להצליח גם במאבק לא אלים. הוא החליף למעשה את דרישתו למדינה עצמאית בדרישה לאוטונומיה. "עצמאות מלאה היא לא פרקטית. רוב האנשים סבורים שיש לאמץ את דרך הביניים בסוגיה הטיבטית, וזה נכון. האמונה שלי בממשל הסיני ירדה, אך האמון שלי בעם הסיני הוא חזק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully