וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חטפו וסחטו אדם ונשלחו למאסר

עדי שמחוביץ

23.11.2008 / 9:58

ביהמ"ש המחוזי בת"א גזר עונש מאסר של 3 ו-4 שנים על יוסף פלג וארז דהן, שהורשעו במסגרת עסקת טיעון בעבירת דרישת נכס באיומים

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר הבוקר (ראשון) עונש מאסר של 4 שנים ו-10 חודשים על יוסף פלג, ועונש מאסר של 3 שנים ו-7 חודשים על ארז דהן. השניים הורשעו בשבוע שעבר, במסגרת הסדר טיעון, בעבירת דרישת נכס באיומים.

על פי כתב האישום, המתלונן נגד השניים ניהל עסק בגרמניה, ובשלב מסוים מכר את חלקו לשותפו ועלה ארצה. בפברואר 2007 יצר קשר השותף עם שני הנאשמים על מנת לסחוט מהמתלונן כסף. הם תיכננו לחטוף ולכלוא את המתלונן עד שיעביר להם את הכסף, וביקשו ממנו להגיע לדירה בבת -ים, שם אמרו לו כי הוא חייב להם כספים בסך 80 אלף דולר. המתלונן הכחיש את קיום החוב ולאחר איומים, הציע המתלונן להתקשר לאביו בגרמניה ולבקש ממנו את הכסף.

בשלב מאוחר יותר נסעו דהן, השותף והמתלונן לאזור ירושלים. דהן והשותף הכניסו את המתלונן למבנה באזור הכפר ליפתא, נעלו את הבית ואיימו עליו כי סכום הכופר יעלה ל-320 אלף דולר. בתחילת מרץ הגיע אביו של המתלונן לארץ. השלושה יצרו איתו קשר ונתנו לו הנחיות להגיע לאזור מרוחק וחשוך, הוציאו אותו מהרכב ותקפו אותו.

"המתלונן הציג מצג שווא"

עוד נכתב בכתב האישום, כי בזמן ששהה המתלונן בבית בירושלים, יעץ לו אביו בשיחת טלפון לתת לנאשמים את מבוקשם. המתלונן הפקיד את הכסף המדובר בחשבון על שם עורך דינו, והגיע יום למחרת עם פלג ואדם נוסף לבנק על מנת למשוך אותו.

במסגרת הסדר הטיעון, תוקן כתב האישום נגד פלג ודהן ונמחקו עבירות השוד והחטיפה לשם סחיטה. "עדויות המתלונן ואביו קבילות בגרעין העדות, אולם השניים הגזימו והפריזו מאוד בתיאורי האלימות. ברור מהתמונה המצטיירת כי עיקרי הדברים שתוארו על ידי המתלונן ואביו אכן התרחשו", כתב השופט צבי גורפינקל בהחלטתו ובכך קיבל את הסדר הטיעון.

עורכי הדין של הנאשמים, איתן און ורונן לוי אמרו כי "לאחר ניהול משפט הוכח כי עבירת החטיפה שלכאורה בוצעה, לא בוצעה בפועל. המתלונן הציג מצג שווא. הסתבר כי המתלונן בילה במהלך הימים בהם טען כי נחטף במסעדות, הגיע לבנק בכוחות עצמו וכן למשרד עורכי דינו. בנסיבות הללו הסדר הטיעון נכון וראוי, ומאזן בין העונשים ובין חומרת העבירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully