וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא יהיה קיצוץ בתקציב הבטיחות בדרכים"

נתיב נחמני

23.11.2008 / 10:06

כך הודיעו שר התחבורה והשר לביטחון פנים. הודעתם יוצאת נגד כוונת האוצר לקצץ 200 מיליון שקלים מתקציב הרשות לבטיחות בדרכים

תקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לא יקוצץ נכון לעכשיו, כך הודיעו היום (ראשון) שר התחבורה שאול מופז והשר לביטחון פנים אבי דיכטר טרם כניסתם לדיון עבודה תקופתי באגף התנועה של המשטרה.

בדיון העבודה השתתפו גם מפכ"ל המשטרה רנ"צ דודי כהן ומפקד אגף התנועה ניצב אבי בן חמו. "חס וחלילה", ענה דיכטר לשאלה האם הקיצוץ של 200 מיליון בתקציב הרשות ייצא לפועל. "אני וגם שר התחבורה מבינים את החשיבות של מניעת תאונות הדרכים. לצערי, המשוואה של הורדת תקציב ואיתה עליה בהישגם אינה קיימת".

לפני כשלושה חודשים, פורסם כי באגף התנועה של המשטרה מתכוננים לקיצוץ חד בתקציב הרשות לבטיחות הדרכים לשנת 2009. במסגרת הקיצוץ הצפוי, תכננו באגף התנועה לוותר על מעל למאה ניידות ואופנועים המסיירים בכבישי הארץ ופועלים בשטח נגד עברייני תנועה.

בכירים באגף יצאו באופן חריף נגד הקיצוץ וטענו כי תהיה עלייה חדה במספר ההרוגים בתאונות הדרכים כתוצאה ישירה מהקיצוץ בתקציב שלטענתם גם כך אינו מספיק לעבודתם השוטפת. "אנשים ימשיכו למות והכול יהיה בסדר", אמר אז בכיר לשעבר באגף התנועה בתגובה לקיצוץ המיועד, "רק ביחידה המרכזית הם רוצים לקצץ חמישים אחוז מהתקנים".

"לא יהיו קיצוצים. נקודה", אמר השר מופז טרם כניסתו לישיבה. "הקיצוץ שדובר עליו לא יקום ולא יהיה", הבטיח השר ואמר כי המלחמה בתאונות הדרכים תימשך כסדרה ובאותו התקציב. השר דיכטר הוסיף כי לפחות בתחילתה של שנת העבודה 2009, עד שיאושר תקציב המדינה החדש, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים תקבל בכל חודש את התקציב היחסי שקיבלה בשנה האחרונה.

כשנשאל המפכ"ל על השינוי בעמדת הבכירים לגבי התקציב, ענה: "מבחינתי, עמדתם היא עמדה סופית ועל פי זה נמשיך לעבוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully