וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חמאס הסכים להצעה לחידוש הרגיעה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

23.11.2008 / 9:28

העיתון "אל-חיאת": בפלגים הפלסטינים הסכימו להצעת ישראל שהועברה דרך מצרים, לפיה יפסיקו לשגר רקטות וישראל תפתח המעברים

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

חמאס ושאר הפלגים הפלסטינים החמושים הסכימו להצעה ישראלית שהועברה דרך מצרים, לפיה הסכם הרגיעה יחודש בתמורה לפתיחת המעברים לרצועת עזה. מקורות פלסטינים המוגדרים "מהימנים" מסרו (ראשון) לעיתון "אל-חיאת", היוצא לאור בלונדון, כי לאור בקשתה של ישראל ניהלה מצרים בימים האחרונים מגעים בלתי ישירים עימה ועם חמאס במטרה לגבש הסכמה.

לדברי המקורות, המגעים הראשוניים שהתנהלו לפני מספר ימים הובילו להסכמה עקרונית בלבד מצד הארגונים. "בעקבות המגעים שניהלו בכירים מצרים עם בכירי חמאס בעזה, החליטו הפלגים הפלסטינים להתחייב לרגיעה 'כל עוד ישראל תהיה מחויבת כלפיה' ותוך שמירה על הזכות להגיב על הפרותיה של ישראל", נמסר.

עם זאת, ביום-יומיים האחרונים חלה פריצת דרך במגעים. המקורות ציינו כי בכירי חמאס קראו לבכירי הג'יהאד האיסלמי והחזיתות להיפגש בדחיפות בלילה שבין שישי לשבת, שם הציגו להם את ההצעה הישראלית שהועברה דרך מצרים וקובעת כי על הפלסטינים להפסיק לירות רקטות לתקופת ניסיון של 24 שעות ובעקבותיה תודיע ישראל על פתיחת המעברים לעזה.

בכירי הפלגים הפלסטינים קיבלו באופן עקרוני את ההצעה הישראלית, אולם ביקשו ארכה עד שבת בבוקר כדי להעביר את תשובתם הסופית לחמאס. בסופו של דבר הסכימו הפלגים להצעה וחמאס הודיע על כך למצרים. המקורות העריכו כי לאור ההסכם החדש, ישראל תפתח היום את מעברי הסחורות לעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully