וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה שטוב לאובמה טוב גם לאורון

פנחס וולף

22.11.2008 / 20:31

שניים מאנשי הקמפיין של אובמה בבחירות לנשיאות ארה"ב ייעצו למרצ והתארגנות השמאל החדשה לקראת הבחירות הקרובות

דיוויד פנטון וטום מאצ'י, שניים מאנשי הקמפיין של תנועת move on האמריקאית - התנועה האזרחית שהריצה את ברק אובמה לנשיאות ארה"ב - הגיעו לישראל היום (שבת) כדי לייעץ לחברי מרצ והתארגנות השמאל החדשה לקראת הבחירות הקרובות.

Move on הוא ארגון חוץ פרלמנטרי שהוקם בארצות הברית בשנת 1998. לארגון שתי זרועות: זרוע אזרחית המתמחה בחינוך לאיכות הסביבה ונושאים חברתיים וזרוע פוליטית שתומכת באופן ישיר במנהיגים הקרובים לערכים בהן היא מאמינה. ל- move on כחמישה מיליון חברים, התנועה תמכה באובמה בבחירות האחרונות לנשיאות ארה"ב וניהלה עבורו קמפיין אינטרנט וקמפיין גיוס כספים.

חלק גדול מהפעילות של move on נעשה דרך רשת האינטרנט כאשר התנועה פיתחה מודל ייחודי לקשר עם הבוחר שנעשה דרך הרשת. דיוויד פנטון וטום מאצ'י הובילו את מערך האסטרטגיה והתקשורת של move on ושל ארגונים אזרחיים נוספים שתמכו באובמה.

"הבאנו אותם כדי ללמוד מהם"

לדברי יו"ר מטה הבחירות של מרצ, ח"כ אבשלום וילן, שדאג להביא לארץ את שני היועצים, "במערכות הבחירות הקרובות תשתנה כל שיטת הקשר עם הבוחר ותעבור במידה רבה לרשת האינטרנט. האנשים הללו והתנועות שעבדו איתם הצליחו לחולל מהפך בבחירות בארצות הברית בזכות הפעלה של מערך של מיליוני מתנדבים דרך הרשת. הבאנו אותם כדי ללמוד מהם ולאמץ רעיונות מרכזיים בבחירות הקרובות".

פנטון הוא הבעלים של חברת יחסי הציבור פנטון תקשורת ומתמחה בניהול מאבקים ציבוריים בתחומים שונים. הוא החל את דרכו כצלם ולאחר מכן שימש כמנהל יחסי הציבור של המגזין "רולינג סטון". הוא נכנס לתחום הפוליטי כבר בסוף שנות ה- 70 בתנועה נגד הפצת נשק גרעיני. בשנת 1979 הפיק מופע ענק נגד התגרענות בינלאומית בשיתוף עם ברוס ספרינגסטין. בשנים האחרונות נחשב פנטון ליחצן המוביל בארה"ב בתחום המאבק הסביבתי והאנטי מלחמתי. הוא הוביל את מערך יחסי הציבור של ארגון move on שתמך בברק אובמה בבחירות האחרונות ואחראי על כמה מפעולות האינטרנט המתוקשרות ביותר בשנים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully