וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 קסאמים נפלו באזור אשקלון והנגב המערבי

יהושע בריינר וניר יהב

22.11.2008 / 19:21

כל שלוש הרקטות נפלו בשטחים פתוחים, איש לא נפגע ולא נגרם נזק. כוח צה"ל תקף בתגובה חוליית משגרים, 2 פלסטינים נפצעו

שלוש רקטות קסאם נורו הערב (שבת) לעבר שטח ישראל, כולן נפלו בשטחים פתוחים ולא גרמו לנפגעים או לנזק. רקטה אחת נפלה דרומית לאשקלון ושתיים באזור מועצת שער הנגב. מערכת צבע אדום הופעלה בחלק מהיישובים באזור.

בעקבות ירי הקסאמים תקף כוח צה"ל בצפון רצועת עזה חוליית משגרים שהיתה אחראית לירי לעבר שדרות. מצה"ל נמסר כי זוהתה פגיעה. מקורות פלסטינים דיווחו כי שני פלסטינים חמושים אכן נפצעו מרסיסים של פגז טנק שנורה לעבר חוליית חמושים שהתכוונו לשגר רקטות קסאם לעבר הנגב המערבי. החמושים הועברו לבית החולים בבית חאנון ומצבם מוגדר בינוני.

שר הביטחון אהוד ברק החליט הערב כי המעברים בין ישראל לרצועת עזה יישארו סגורים גם מחר. מלשכת שר הביטחון נמסר שבישראל החלו ההכנות לפתיחת המעברים לאחר שבמשך יום השבת לא נורו רקטות קסאם לעבר שטח ישראל, אולם הירי במוצאי שבת הביא להחלטה. המעברים לרצועה סגורים יותר משבועיים.

מטח הרקטות הערב הוא המשך ההסלמה שחלה בשבועות האחרונים ברצועת עזה. לצד כניסה של כוחות צה"ל לתוך שטח הרצועה לביצוע פעולות מנע ומניעת כניסתו של סיוע הומניטרי, חלה עלייה משמעותית במספר הרקטות שירו הפלסטינים לעבר ישובי עוטף עזה.

בעקבות העלייה החדה בירי הרקטות לכיוון אשקלון, קיימו אתמול הורים ותלמידים הפגנה מול ביתו של השר לביטחון פנים, אבי דיכטר, בדרישה למגן את בתי הספר שבעיר. יום קודם לכן, חסמו המפגינים את צומת הכניסה המרכזי לעיר ומחו על המיגון הלקוי, לטענתם, של בתי ספר היסודיים. השבוע השבית ועד ההורים של בית הספר "בית יחזקאל" את הלימודים במוסד למשך שלושה ימים, לאחר שנטען על ידי ההורים כי הם "שולחים את ילדיהם לטבח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully