וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה גיבש תכנית לעידוד הצמיחה בארה"ב

22.11.2008 / 13:04

נשיא ארה"ב הנבחר הודיע כי לפי התכנית עד 2011 יצור ממשלו 2.5 מיליון מקומות עבודה. "אם לא נפעל בנחרצות, כמיליון איש יאבדו עבודתם"

נשיא ארצות הברית הנבחר, ברק אובמה אמר היום (שבת) כי הוא מגבש תכנית דו שנתית מיוחדת לעידוד הצמיחה במשק האמריקאי, בניסיון להוציא את ארה"ב מהמשבר הכלכלי. אובמה הזהיר כי אם ארה"ב לא תנקוט באמצעים משמעותיים להתמודדות עם המשבר, יכנס המשק האמריקאי למיתון עמוק הרבה יותר.

"רוב מומחי הכלכלה מאמינים שאם לא נפעל באופן נחרץ ואמיץ, כמיליון בני אדם עלולים לאבד את עבודתם", אמר אובמה בהצהרה השבועית שלו. לדבריו, אנחנו נכנסים כעת למצב דיפלציוני שעלול להגדיל עוד יותר את החוב הלאומי האמריקאי.

לפי התכנית ינסה ממשלו של אובמה ליצור עוד כ-2.5 מיליון מקומות עבודה בארה"ב עד שנת 2011. זאת כדי "להתמודד עם האתגרים הכלכליים מולם אנו ניצבים", אמר אובמה. לדבריו, החדשות בשבוע האחרון רק חיזקו את ההנחה כי אנו עומדים בפני משבר כלכלי בעל "מימדים היסטוריים".

אמש נסגר המסחר בוול סטריט בעליות חדות בעקבות הדיווח על בחירתו של אובמה בנשיא הבנק הפדרלי של ניו יורק, טימותי גייתנר, לתפקיד שר האוצר בממשל החדש. דאו ג'ונס הוסיף 6.5% ל-8046 נקודות, נאסד"ק עלה ב-5.2% ל-1,384 נקודות נקודות ו-S&P 500 טיפס ב-6.3% ל-800 נקודות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully