וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ: "מחדלי לבני חיזקו את חיזבאללה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

22.11.2008 / 14:16

בתגובה לדיווח לפיו חיזבאללה ערך תרגיל צבאי סמוך לנהר הליטאני, אמר ח"כ שטייניץ, כי "התמרון מציג את החלטה 1701 במערומיה"

חיזבאללה ערך הבוקר (שבת) תמרונים סודיים מצפון ומדרום לנהר הליטאני. כך דיווחה רשת הטלוויזיה "אל-ערבייה". לפי הדיווח, במהלך התרגיל לא עשה חיזבאללה שימוש בנשק אלא תרגל את פעיליו להתפרס בין ההרים.

ח"כ יובל שטייניץ (ליכוד) אמר היום בתגובה כי "התמרונים של החיזבאללה בדרום לבנון מציגים את החלטה 1701, שבה התגאתה בזמנו השרה ציפי לבני, בכל מערומיה. כיום מתברר שהחלטותיהם ומחדליהם של אולמרט ולבני רק הובילו להתחזקות החיזבאללה ולהגברת איום הטילים והטרור על ישראל".

חיזבאללה כהרגלו לא הגיב באופן רשמי על הדיווח, שכן פעמים רבות הוא נוהג לשמור על סודיות בכל הנוגע ליכולותיו הצבאיות ולתרגילים צבאיים שהוא מקיים. על פי החלטה 1701 של האו"ם, לחיזבאללה אסור לקיים תרגילים צבאיים או להתקרב אל נהר הליטאני.

התרגיל של חיזבאללה מתקיים במקביל לתהלוכה של יחידות צבא לבנון בלב ביירות לרגל יום העצמאות ה-65 של לבנון. ברחבת השוהדא שבעיר נערך טקס חגיגי בהשתתפות נשיא לבנון, ראש הממשלה, יושב ראש הפרלמנט ומפקד צבא לבנון. בשנתיים האחרונות לא נחגג יום העצמאות בגלל מלחמת לבנון השנייה, בגלל חיסולו של השר הלבנוני פייר ג'ומייל ב-2006 ובגלל הפגנות מחאה של חיזבאללה ב-2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully