וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עושים עם חתול שמפזר את החול שלו בבית

דר' איל נחמיאס

22.11.2008 / 3:30

מה עושים עם חתול שמפזר את החול שלו בבית, ואיך מקלים על בעיות אגן של כלב? הווטרינר שלנו מטעם פורינה, דר' איל נחמיאס, עונה לשאלות שלכם

החתול שלי, בן 4 חודשים, מכניס פלג גוף עליון לשירותים הסגורים שלו, מוציא את החול ומשחק איתו על הרצפה. הוא גם מפזר את האוכל שלו בכל הבית. השירותים תמיד נקיים ואת האוכל הוא ממש אוהב – אז למה? הוא מנסה לרמוז לי משהו או שההתנהגות נורמלית לגור?

נשמע כמו גור מאד סקרן ומשועמם. חשוב לתת לו משחקים וליצור העשרה סביבתית כמו מדפי משחק, חבל תלוי, משחקי חכה, צעצועי גרירה ועוד. את ארגז החול לשים בריחוק מהאוכל והמים ובמקום צנוע שלא ירגיש חשוף. רצוי לשים עוד ארגז חול נוסף כדי לאפשר בחירה ולמנוע השתנה במיטות ובמקומות נחבאים כמו מתחת למיטות.

הייתי מעוניינת לדעת באיזו תדירות ניתן לרחוץ חתול, אם יש הבדלים בתדירות בין העונות השונות ואם ישנם הנחיות מסוימות אשר יעבירו לו את המקלחת בצורה הכי פחות טראומטית. תודה!

אין צורך לרחוץ חתול אלא במקרים מיוחדים מאד. חתול עושה לעצמו מקלחת עצמית על ידי ליקוק מתמיד. לשון החתול עשויה כמברשת שיער ובנויה במיוחד למטרה זו. רחצה היא אירוע מאד טראומטי לחתול והוא בודאי לא יאהב את הרעיון. במקרים נדירים כמו אחרי אשפוז ממושך, אחרי תספורת בעייתית או נגיעות קשה בטפילים אפשר לרחוץ אך לרוב אין צורך בכך בכלל.

הכלב שלנו מגרד ומלקק קירות לפעמים. הוא בריא ומאושר, אך האם זה אומר שיש לו חסך תזונתי מסוים?

הסימן של ליקוק וגירוד קירות אינו מבטא לרוב שום חוסר תזונתי אלא בעיית התנהגות. יתכן כי הוא משועמם, רוצה לצאת, דואג שמא בעליו לא יחזרו או שמשהו יקרה להם וכו'. אפשר לעשות REDIRECTION ולהפנות את האנרגיה הזו למשחק עם קונג או צלחת אילוף המכילה מזון. כל פעם שמכרסם את המשחק הוא מקבל פרס של אוכל בכמות מועטה. זה ממקד אותו למשחק במקום לקיר. אפשרות שניה היא להביא כלב נוסף או לקחת לטיפול התנהגותי. עיינו בכתבה "ככה זה כשיש שניים" (ראו קישור).

יש לי גולדנית בת 9, ויש לה בעיות באגן. השאלה שלי היא האם כדי לטייל איתה פחות ולדאוג שתעשה כמה שפחות מאמץ, או להתנהג כרגיל ורק להיות קשובים למתי שנראה שהיא סובלת?

רצוי להתייעץ עם הוטרינר שמטפל בה מה בדיוק רמת הפעילות המותרת לה. אני באופן כללי מאד משתדל ליצור מצב בו כלבים כאלו כן פעילים ולא מאבדים מסת שריר. הירידה בנפח השריר עקב חוסר פעילות מוביל לרוב להחמרה של המצב. השריר משמש כבולם זעזועים ותומך במפרק הפגוע. פעילות גופנית בריאה בכל מצב. אפשר לשקול שימוש במים – הידרותרפיה.

הליכה מתונה עם רצועה יכולה גם היא להתאים , ניתן להתאים את משך הפעילות ומהירות ההליכה בהתאם לתגובה שלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
  • עוד באותו נושא:
  • חיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully