וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קלינטון הסכימה להיות שרת החוץ של אובמה"

21.11.2008 / 22:05

לפי ה"ניו יורק טיימס", הסנאטורית החליטה להיענות בחיוב להצעת יריבה לשעבר ותכהן כמזכירת המדינה של ארצות הברית

הסנאטורית הדמוקרטית הילרי קלינטון החליטה להיענות בחיוב להצעת הנשיא הנבחר ברק אובמה להתמנות לתפקיד מזכירת המדינה של ארצות הברית. כך דווח הערב (שישי) באתר האינטרנט של עיתון ה"ניו יורק טיימס". תפקיד מזכירת המדינה מקביל במונחים ישראליים לתפקיד שרת החוץ.

"היא מוכנה לכך", סיפר אחד ממקורביה. לדבריו, קלינטון קיבלה את ההחלטה אחרי סדרת דיונים עם אובמה על אופי התפקיד המיועד לה וכן על תכניות הממשל החדש בנושא מדיניות החוץ. מוקדם יותר דווח כי אובמה עומד להכריז על מינויה לתפקיד הבכיר אחרי חג ההודיה, שיסתיים ביום חמישי הבא.

לדברי גורמים במפלגה הדמוקרטית, מינויה של קלינטון, שעד לא מזמן היתה יריבתו של אובמה, משדר מסר של אחדות השורות הן בתוך המפלגה והן כלפי חוץ. ברוח אותו מסר, הנשיא הנבחר צפוי לצרף לממשל החדש שלו אדם נוסף שהיה בעבר יריבו: ביל ריצ'רדסון, מושל מדינת ניו מקסיקו. לפי רשת הטלוויזיה NBC, אובמה צפוי למנותו לתפקיד שר המסחר.

אם קלינטון אכן תמונה לתפקיד הבכיר, היא תחליף במחלקת המדינה האמריקאית את קונדוליזה רייס ותהפוך לקול הדומיננטי בממשל אובמה בנושאי מדיניות החוץ. מאז שנבחרה לסנאט, התמקדה קלינטון במדיניות חוץ וביטחון, ואף כי תמכה ביציאה למלחמה בעירק היא ואובמה שותפים לדעה כי יש לפעול להוצאת הכוחות האמריקאים המוצבים במדינה. באשר לאירן, אמרה קלינטון מספר פעמים בעבר כי אין לשלול שום חלופה כדי למנוע מטהרן השגת נשק גרעיני.

שר האוצר הבא

לתפקיד שר האוצר בממשל החדש מייעד אובמה את טימותי גייתנר, נשיא הבנק הפדרלי של ניו יורק. ברשת NBC דווח כי גייתנר נענה בחיוב להצעתו של הנשיא הנבחר להתמנות לתפקיד רם הדרג.

גייתנר מילא תפקיד מרכזי בהחלטה לחלץ את AIG ולאפשר לליהמן ברדרס לקרוס. הוא שימש כפקיד ממשל במשך 20 שנה ומעולם לא עבד במגזר הפיננסי, אך היה בן חסותו של שר האוצר לשעבר רוברט אי. רובין, שהיה לפני כן יו"ר של גולדמן סאקס. רובין התמנה לשר האוצר ב-95', וגייתנר היה יד ימינו במשך מספר משברים כלכליים, בהם משבר האשראי ברוסיה בשנות ה-90.

ב-2003 התמנה גייתנר לנשיא הבנק הפדרלי של ניו יורק. בין האנשים שמינו אותו לתפקיד היה פיט פיטרסון, לשעבר מנכ"ל ליהמן ברדרס ויו"ר בכיר של קרן ההשקעות הפרטית בלאקסטון. במהלך כהונתו גייס גייתנר אנשים רבים מגולדמן לתפקידים חשובים או לפרויקטים מיוחדים, כמו הכלכלן ויליאם דאדלי, שמפקח על החטיבה בבנק שמוכרת וקונה ני"ע ממשלתיים; ואי. ג'רלד קוריגן, לשעבר בכיר בגולדמן ונשיא הבנק הפדרלי של ניו יורק, שעומד בראש קבוצה המנתחת סיכונים בוול סטריט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully