וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט שב לעליות

ניר צליק

21.11.2008 / 19:39

על רקע מכירה אפשרית של בנק סיטי, עלה מדד מדד דאו ג'ונס ב-1.5%. נאסד"ק הוסיף 1.1%, ומניית וריפון התחזקה ב-7.2%

המסחר בוול סטריט שב לעליות על רקע מכירה אפשרית של סיטי וחששות מעתיד תעשיית הרכב האמריקאית.

דאו ג'ונס עולה ב-1.5% ל-7663 נקודות, נאסד"ק מוסיף 1.1% ל-1,331 נקודות ו-S&P 500 עולה ב-1.5% ל-764 נקודות

בשוק הסולידי, מחירי איגרות החוב לעשר שנים של ממשלת ארה"ב יורדים והתשואה עליהן עולה ב-0.035% ל-3.179%

בגזרת המקרו לא צפויים להתפרסם נתונים משמעותיים, אך ברקע למסחר יעמוד מחירו של הנפט. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בדצמבר נסחרים במחיר של 50.32 דולר לחבית, עלייה של 90 סנט, בבורסת הסחורות של ניו יורק.

בענף הרכב האמריקאי, צוות המעבר של הנשיא הנבחר של ארה"ב, ברק אובמה, בוחן אפשרות לפשיטת רגל מוסכמת (PrePack) של חברות הרכב האמריקאיות, כפיתרון למשבר הפיננסי אליו נקלעו, כך אומר אחד המקורבים לעניין.

דוברת צוות המעבר, סטפני קאטר סירבה למסור פרטים ספציפיים על התוכניות הנוגעות לחברות הרכב, אך ציינה כי "משהו צריך להיעשות באופן מיידי". בית המחוקקים בארה"ב דחה אתמול עד לדצמבר את ההחלטה האם להעניק סיוע של 25 מיליארד דולר לג'נרל מוטורס, פורד וקרייזלר. אם תבוצע פשיטת רגל מוסכמת, יצרניות הרכב יגיעו לבית המשפט לאחר שהגיעו להבנה עם הלווים, העובדים והספקים לגבי סכומי הכסף שיקבלו מסך החובות של החברה.

מה יעלה בגורל תעשיית הרכב?

מועצת המנהלים של סיטי, לשעבר הבנק הגדול בארה"ב, צפויה להתכנס היום במטה החברה בניו יורק כדי לדון במכירה אפשרית של הבנק או חלקים ממנו. זאת, לאחר שאתמול צנחה מניית סיטי ב-26% וסגרה מתחת לשווי שוק של 5 דולר לראשונה מאז 1994. זאת למרות מאמציו של מנכ"ל הבנק, ויקראם פנדיט, לחזק את ביטחון המשקיעים בשבוע האחרון.

דל האמריקאית, יצרנית המחשבים האישיים השנייה בגודלה בעולם, דיווחה אמש לאחר המסחר על רווח של 727 מיליון דולר, או 37 סנט למניה, לעומת רווח של 766 מיליון דולר, או 34 סנט למניה, בתקופה המקבילה אשתקד. תחזית האנליסטים היתה לרווח של 34 סנט למניה. הכנסות החברה הסתכמו ב-15.16 מיליארד דולר, לעומת 15.65 מיליארד דולר בתקופה המקבילה. תחזית האנליסטים היתה למכירות של 16.3 מיליארד דולר.

במניות הישראליות, היום תיערך אסיפת בעלי המניות של באר שבה צפויה להיות מאושרת רכישת החברה על ידי יצרנית התרופות הגנריות הישראלית טבע.

וריפון צפויה להוסיף לעורר עניין אחרי שאמש התרסקה מניית החברה ב-42.8%. זאת, אחרי שהחברה הורידה את תחזית הרווח לרבעון הרביעי. מנכ"ל וריפון ישראל, לייזי ינאי, אמר כי החברה תאלץ להיפרד מחלק מהעובדים, אך באופן כללי הוא אינו מאמין בפיטורים כפיתרון קסם. מאז תחילת השנה איבדה מניית החברה יותר מ-80% מערכה והחברה נסחרת כיום לפי שווי של כ-300 מיליון דולר כששווייה בתחילת השנה עמד על כ-1.67 מיליארד דולר.

פיצוץ שאירע אתמול ב-2 אחר הצהריים (שעון מרכז ארה"ב) בבית הזיקוק של חברת דלק יו.אס, זרוע האנרגיה של קבוצת דלק במזרח טקסס, גרם לשריפה ולפציעתם של שישה עובדים. שניים מהפצועים שנכוו באורח חמור הובהלו לבית החולים המקומי. כבאים הצליחו להשתלט על הלהבות בתוך שעה, אך המפעל נסגר עד להודעה חדשה. עד כה לא ידוע מה היה מקור הפיצוץ, אך נמסר שהתרחש באזור המפעל המוקדש להפרדת גז מהנפט.

עוד במניות הישראליות, זוהר זיסאפל מחזק את אחיזתו ברדקום. זיסאפל רכש כ-916 אלף מניות בשלושת החודשים האחרונים תמורת כ-1.7 מיליון דולר והגדיל את אחזקתו בחברה ל-34.5%. לאחרונה הגדיל זיסאפל את אחזקתו גם ברדוויז'ן, כאשר רכש מניות חברה ב-3.9 מיליון דולר והגיע לאחזקה של כ-21%.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully