וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 עו"ד חשודים בפרשת השחיתות במנהל

נתיב נחמני

21.11.2008 / 13:30

הותרו לפרסום שמות החשודים בפרשת השחיתות במנהל מקרקעי ישראל. עו"ד במחלקה המשפטית חשוד בקבלת שוחד מיני

בית משפט השלום בתל אביב התיר היום (שישי) לפרסום את שמות החשודים בפרשת השחיתות במנהל מקרקעי ישראל. בדיון שנערך בעניין, טענו פרקליטיהם של החשודים כי פרסום זהותם יגרום נזק חמור למרשיהם, אולם השופט בני שגיא קבע כי זהות רוב החשודים פורסמה טרם הוצאת צו איסור הפרסום ולכן אין כל משמעות בהמשך האיסור.

במסגרת הפרשה עלה החשד כי מספר בכירים במשרד הממשלתי נהגו לקבל שוחד, טובות הנאה ואף שוחד מיני בתמורה להנחות במיסוי, השבחת נכסים ואף לזירוז ואישור הליכים. החשודים הם עופר עידה, ראש מדור במנהל החשוד בקבלת שוחד, מרמה, הפרת אמונים, זיוף ושימוש במסמך מזוייף. ששון כהן החשוד ששימש כמתווך, "מאכער", בין המבקשים נותני השוחד לבין עובדי המנהל. עו"ד אליעזר בשרי המתמחה בתחום המקרקעין, חשוד במתן שוחד, זיוף מסמכים ושימוש במסמך מזויף.

בניגוד לטענת פרקליטו של עו"ד בשרי, על פיה פרסום שמו יגרום למרשו נזק חמור עוד יותר מזה שיגרם כל השאר, לאור עיסוקו כעו"ד, קבע השופט כי בפרסום זהותו ישנו אינטרס ציבורי מובהק אף יותר לאור עיסוקו. "חשוב להדגיש כי אין המדובר בחשדות ראשוניים", אמר השופט בעניינו, "אלא בכאלה הנתמכים במגוון ראיות ובעוצמה של ממש". אתמול הותר לפרסום כי במשך תקופה ארוכה, הפעילה זרוע המקרקעין ביחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) של המשטרה סוכן סמוי בקרב החשודים. הסוכן התחזה לעובד המנהל וכך נחשף לפעילותם הפלילית לכאורה של החשודים.

בניגוד ליתר החשודים, עו"ד ערן גיל העובד במחלקה המשפטית של המנהל, חשוד שקיבל שוחד מיני תמורת הנפקת אישורים או מסירת מידע לאחת מהחשודות בפרשה ששמה אסור בפרסום. גם בהקשר שלו קבע השופט כי למרות עיסוקו כעו"ד ולמרות העובדה שהחשוד הינו בעל משפחה, האינטרס הציבורי והחקירתי הוא בפרסום שמו. יהודה בן עטר, עובד לשעבר במנהל, חשוד גם הוא בפרשה, כמו כן חשודה גם עו"ד לימור בלדב במתן שוחד וטובות הנאה לעופר עידה.

"מדובר בחשדות חמורים ביותר נגד חשודים שפעלו באותה השיטה במשך תקופה ארוכה", אמרה לוואלה! חדשות ניצב משנה זיווה אגמי-כהן, ראש זרוע מקרקעין ביאל"כ. "זה לא נתפס שעובדי מדינה בכירים יבצעו פעולות פליליות ויגרמו לפגיעה בקופת המדינה בסדר גודל שכזה, מה גם שאת רוב הפעולות תמורתן קיבלו שוחד הם היו מחוייבים לבצע בין כה במסגרת תפקידם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully