וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוננות: 20 אלף מתפללים יבלו השבת בחברון

יהושע בריינר

21.11.2008 / 7:03

על רקע המתיחות סביב "בית המריבה", שבת "חיי שרה" תמשוך אלפים לעיר. מתנחלי חברון: מאמינים שהאלפים ישארו למנוע את הפינוי

דריכות גדולה במערכת הביטחון לקראת הגעתם היום (שישי) של כ-20 אלף ישראלים לחברון, לבלות שם את השבת במסגרת אירועי פרשת "חיי שרה". מדי שנה מגיעים לחברון בשבת בה נקראית הפרשה אלפי ישראלים, ועל רקע אירועי האלימות סביב בית המריבה השבוע, בצה"ל במשטרה מקווים כי לא ירשמו אירועים אלימים נוספים. מאידך מתנחלי חברון מאמינים כי רבים מאלו שיבואו היום לעיר יישארו שם גם בימים הקרובים וימנעו את פינוי הבית.

בצה"ל מתכוננים לקראת השבת בכוחות מתוגברים, בעיקר על מנת להגן מבחינה ביטחונית על המתפללים הרבים מפני הפלסטינים, אך גם על מנת למנוע אירועי אלימות מצד המתפללים. לצורך כך גויסו לחברון מספר פלוגות ממסלולי החי"ר לתגבור הכוחות הקיימים.

גם ביישוב היהודי בחברון מתכוננים לבואם של אלפי המבקרים. פרט לתפילות במערת המכפלה, "בית השלום", כפי שמכנים המתנחלים את המבנה השנוי במחלוקת, צפוי להיות במרכז העניינים. "פרשת חיי שרה מתארת את קניית מערת המכפלה על ידי אברהם אבינו, ואין פרשה יותר אקטואלית מזו", אומר לוואלה! חדשות אשי הורוביץ', קצין המבצעים של היישוב. לדבריו, "כמו שאברהם קנה בכסף מלא את מערת המכפלה, גם אנחנו קנינו את בית השלום, ואני שמח שרבבות יבואו לחזק את יושבי הבית, ואני מניח שאלפים ישארו כאן בכדי לדאוג שהמדינה לא תעשה את מה שמתכננים לעשות".

בין היתר צפויים האורחים הרבים ללון במוסדות החינוך בחברון וקריית ארבע, וכן בבתי משפחות אנשי היישובים. "אין לי ספק שאם אברהם אבינו היה צריך לקבל את אישור בג"ץ לקניית מערת המכפלה, הוא לא היה מקבל אותו", מוסיף הורוביץ, "אנו מקווים שהשבת תעבור ללא בעיות, ושנעסוק רק במבצעים כאלה ולא במבצעים שמתכננים גורמים אחרים לעשות בבית השלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully