וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני תוקפת: "הליכוד מפלגה בלי כיוון"

פנחס וולף

20.11.2008 / 20:56

יו"ר מפלגת קדימה תקפה בנוסף גם את המפלגות החרדיות. "קדימה תקבע את זהותה היהודית של ישראל בלי למכור אותה לחרדים". השר מופז שוריין למקום השני ברשימה

מערכת וואלה!

(צילום: נועם כהן, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

יו"ר מפלגת קדימה ושרת החוץ ציפי לבני, תקפה הערב (חמישי) את הליכוד במהלך כנס של המפלגה בפתח תקווה. לבני אמרה כי "עזבתי את הליכוד כי לא יכולתי להישאר במפלגה הזאת, על דרך התנהלותה ועל הדרך שלה. זאת מפלגה שאומרת לא על כל תכנית שמונחת על השולחן".

לבני שבה ותקפה הערב את המפלגות החרדיות ואמרה כי "קדימה תקבע את זהותה היהודית של ישראל בלי למכור אותה לחרדים בדרך". הדברים הללו מתווספים לאמירה של לבני אתמול בעצרת הכללית של איגוד הקהילות היהודיות שנערך בירושלים. לבני אמרה כי "ישראל צריכה לשמור על עצמה כמדינה יהודית ודמוקרטית ואין לרבנים או לממסד הדתי מונופול על יהדות וערכים".

במפלגות החרדיות משיבים מלחמה

במפלגות החרדיות לא אהבו את הדברים של לבני ויצאו אתמול למתקפה נגדית. ח"כ אברהם רביץ (יהדות התורה), אמר לוואלה! חדשות כי, "זה שלבני לא יודעת מהי מדינת יהודית, אנחנו כבר מבינים, אבל לא בטוח שהיא יודעת מהי מדינה דמוקרטית. אנחנו לא מנסים לכפות את עמדתנו, אנחנו מנסים להשפיע בצורה דמוקרטית גם על צביונה היהודי של מדינת ישראל. אני מאוכזב מציפי לבני, משום שהיא לא יודעת מהי מדינה יהודית

בתוך כך, שוריין שר התחבורה שאול מופז למקום השני ברשימת מפלגת קדימה לכנסת. מועצת קדימה אישרה הערב פה אחד את שיריונו של מופז, זאת לאחר שההצעה הועלתה בישיבת הסיעה. העברת השינוי לא היתה פשוטה משום שעל פי תקנון קדימה ניתן לשריין מקום רק במידה שיש לכך רוב בקרב המתפקדים. על פי ההצעה בטופס הבחירות, מתפקדי קדימה יוכלו לבחור ממקום שלוש ואילך.

לבני נועדה לפני כשבועיים עם שר התחבורה שאול מופז והבטיחה לו למנותו לתפקיד ממלא מקומה והשר הבכיר בכל ממשלה עתידית שהיא תעמוד בראשה. היא גם הבטיחה ליריבה לשעבר על ראשות קדימה כי יהיה שותף מלא למשא ומתן הקואליציוני לכינון הממשלה בראשותה, אם תנצח בבחירות. מופז הבטיח מצדו ללבני כי בכוונתו להירתם למען קמפיין הבחירות של קדימה. השניים גם סיכמו כי ישקיעו מאמצים ניכרים למען שמירת אחדותה של המפלגה.

בנוסף הודיע הערב יו"ר הסוכנות היהודית וראש עיריית רעננה לשעבר זאב ביילסקי על התמודדותו לרשימת קדימה לכנסת. לדבריו, "כל חיי הוקדשו לפעילות ציבורית, הגיע זמן להקדיש נסיוני זה ולסייע לקדימה לנצח בבחירות ולעמוד באתגרים הניצבים בפני המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully