וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצב מחמיר, המאפיות בעזה על סף סגירה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

20.11.2008 / 17:39

כתוצאה מהמחסור בדלק ברצועה, צופים הפלסטינים כי בעוד יומיים תיפסק לחלוטין פעילות המאפיות. האו"ם: "קרבים לאסון הומניטרי"

המאפיות ברצועת עזה על סף קריסה. איגוד בעלי המאפיות הפלסטיניות הודיע (חמישי) כי תוך יום-יומיים תיפסק לחלוטין פעילות המאפיות כתוצאה מהמחסור בדלק, בגז ובחשמל ברצועה הנמשך מזה כ-16 יום. ראש איגוד המאפיות, עבד א-נאסר עג'רמי, אמר כי מתוך 47 מאפיות, 27 כבר הפסיקו לפעול וכי ה-20 הנותרות פועלות באופן חלקי. "טחנות הקמח אינן פועלות בשל המחסור בחיטה", הוסיף.

רשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה" הציגה תמונות של תושבים עזתיים העומדים בשורות ארוכות מול המאפיות כדי לקנות לחם. במקביל, עשרות אלפי עופות הומתו מוקדם יותר היום בעזה משום שבעליהם לא הצליחו להשיג עבורם אוכל ובתי החולים הפסיקו את הפעילות במרבית מחלקותיהם בשל הפסקות החשמל הרבות והמחסור בדלק.

לאור המצב הקשה ברצועה, הזהירה אתמול סוכנות הסעד והתעסוקה לפליטים פלסטינים של האו"ם (אונר"א) מפני אסון הומניטארי בעזה בשל המצור הישראלי המוטל עליה. על אף זאת, ישראל הודיעה היום כי המעברים לעזה יישארו סגורים לאור המשך ירי רקטות הקסאם לעבר הנגב המערבי.

בתוך כך, עמותת "גישה" פנתה היום לשר הביטחון וליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לבטל את כל ההגבלות על מעבר הדלק, הגז לבישול והציוד ההומניטארי לרצועת עזה. "העובדה כי מעברן של 30 משאיות הותר, יש בה כדי להעיד כאלף עדים על כך שמניעת המעבר של הדלקים והגז לרצועת עזה אינה באה כתוצאה מאיום קונקרטי על שלומם וביטחונם של העובדים במעברים והינה בבחינת ענישה קולקטיבית", נכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully