וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב לבריטניה: "סייעו יותר באפגניסטן"

טלי גולדשטין

20.11.2008 / 17:17

בריטניה מתעקשת כי אינה יכולה להוסיף עוד כוחות באפגניסטן, בנוסף ל-8,000 המוצבים בה. הפנטגון דורש שיתוף פעולה גדול יותר

למרות התנגדות חזקה של משרד ההגנה הבריטי, הפנטגון רוצה שבריטניה תשלח את החיילים שייסוגו מעירק להצבה מחדש באפגניסטן. זאת על מנת לתגבר את כוח הנאט"ו המוצב שם. ג'ף מורל, מזכ"ל הפנטגון, נאם היום (חמישי) בכנס שרי ההגנה, המייצגים את שמונה המדינות הנלחמות באפגניסטן, ואמר כי אמריקה מתכוונת לשלוח אלפי חיילים נוספים למדינה המוסלמית והיא מצפה מבעלות בריתה ללכת בעקבותיה.

דו"ח נשיאותי שבדק את הישגי הצבא האמריקאי באפגניסטן, שצפוי להתפרסם עוד השבוע, צפוי לכלול בתוכו את הקריאה לשליחת חיילים נוספים למדינה. ברק אובמה, הנשיא הנבחר של ארה"ב, הבטיח לשים את המלחמה באפגניסטן על ראש סדר עדיפויותיו בממשל החדש והוא מתכנן להגדיל את היקף הכוחות על מנת להילחם נגד ארגון הטליבן המתחזק.

הפנטגון מתכנן לשלוח בין 15 אלף – 20 אלף חיילים נוספים לאפגניסטן, בנוסף ל-33 אלף המוצבים בה. בריטניה, לעומתה, מתעקשת כי היא אינה יכולה לשלוח עוד חיילים למדינה בנוסף ל-8,000 החיילים המוצבים במחוז הלמנד שבדרום אפגניסטן, מעוז של הטליבן. הפנטגון ציין כי נסיגת 4,000 החיילים הבריטים מעירק תאפשר שליחת כוחות לאפגניסטן במקום. "נקווה שהבריטים יתרמו כוחות נוספים באפגניטן", אמר מורל ל"טיימס" הלונדוני.

ג'ון האטון, שר ההגנה הבריטי, צפוי להבהיר כי אין בכוונת ממשלתו לשלוח בשלב זה עוד כוחות מעירק לאפגניסטן. לפי מקורות במשרד ההגנה הבריטי, וושינגטון צפויה ללחוץ על בריטניה לשלוח חיילים נוספים לאפגניסטן, למרות שדרישה רשמית עדיין לא הוגשה. לדברי אותם מקורות, אפשרי שבשלב כלשהו הכוח הבריטי המונה 8,200 חיילים, יגדל אך לא באופן משמעותי.

יאפ דה הופ שייפר, מזכ"ל נאט"ו, אמר השבוע כי "על כולנו, כל בעלות הברית שבנאט"ו", לעשות מאמץ גדול יותר באפגניסטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully