וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל: הדו"ח על אירן מחדד פעילותה הגרעינית

טלי גולדשטין

20.11.2008 / 16:30

בתגובה ראשונה לדו"ח שפרסמה הסוכנות הבין לאומית לאנרגיה אטומית, קורא משרד החוץ להגביר את הלחצים על הממשל האירני

"הדו"ח שפורסם על פעולות הגרעין של אירן, שב וממחיש את ההפרה המתמשכת מצידה", כך הגיב הערב (חמישי) משרד החוץ לדו"ח שהציגה אמש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א). על פי הדו"ח המעודכן לגבי הפעילות הגרעינית של אירן, מתכננת טהרן להתקין 3,000 צנטריפוגות בתחילת 2009, בנוסף ל-3,800 הצנטריפוגות להעשרת אורניום שכבר התקינה ו-2,200 צנטריפוגות שהתקנתן תהיה הדרגתית.

בישראל הגיבו לדו"ח בחריפות וציינו כי "הדו"ח שב וממחיש את ההפרה המתמשכת מצידה של אירן את החלטות מועצת הביטחון. הדו"ח מבליט ומחדד היבטים צבאיים בפעילותה הגרעינית של אירן. הדו"ח מציין את חששה העמוק של סבא"א מפעילות הגרעין האירנית".

עוד ציינו בהודעה כי "למרות העובדה שסבא"א מייחסת אמינות רבה למידע שהוצג בפניה, ממשיכה אירן בתרגילי הונאה והתחמקות. אין בתגובת אירן כדי להסיר את החשש והדאגה של הקהילה הבין לאומית באשר לייעודה האמיתי של תכניתה הגרעינית. ישראל חוזרת וקוראת לחברות הקהילה הבינלאומית ומוסדותיה, להגביר את הלחצים על הממשל האירני על מנת שתזנח את תכניתה המאיימת להשגת נשק גרעיני".

בתוך כך אמר היום מומחה לגרעין ל"ניו יורק טיימס" כי אירן הצליחה להעשיר כמות מספיקה של אורניום על מנת לייצר פצצת אטום אחת. המומחה, ריצ'רד ל. גרווין, שניתח את הדו"ח החדש, הוסיף כי "הם יודעים כיצד להעשיר. לגבי השאלה אם הם יודעים לייצר פצצה, זהו כבר נושא אחר".

מהדו"ח עולה כי אירן העשירה 630 קילוגרם של אורניום. מספר מומחים אמרו כי כמות שכזו מספיקה לייצור פצצה, אך הוסיפו כי ציון דרך זה הוא סמלי בלבד וכי על אירן לנקוט בצעדים נוספים לפני שתצליח באמת לייצר את הפצצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully