וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחל אכזבה

23.11.2008 / 15:13

הנחלים הכי מזוהמים בישראל

ארץ ישראל יפה?

בישראל ישנם כ-16 נחלים הזורמים לים התיכון, שהפכו למרבה הצער לעורקי ביוב עיקריים של שפכים ביתיים, תעשיתיים וחקלאיים. כיום אף לא אחד מנחלי ים התיכון מותר לרחצה וברובם אף אסור לקיים כל פעילות דיג ושיט. וואלה! ירוק ועמותת "צלול" מביאות לכם את הנחלים המזוהמים שבינתיים, נראה שכך ישארו

נחל לכיש

מקור נחל לכיש הוא במי מעיינות בהרי חברון, משם ממשיך הנחל וזורם על פני כ-70 ק"מ עד לשפכו מול חופי אשדוד. עם השנים הלכה והידרדרה איכות מי הנחל. את המים הצלולים החליפו מי ביוב ושפכים תעשיתיים שונים. אחד מגורמי הזיהום המשמעותיים של הנחל הן מערכות הביוב והניקוז של עיריית אשדוד, אשר סובלות מתקלות חוזרות ונשנות, המזרימות לנחל ולחופי הים כמות עצומה של מי ביוב ושפכים תעשיתיים.

נחל סעדיה

יובל של נחל קישון אשר זורם ברובו באזור התעשייה צ'ק פוסט ומקורו במעין סעדיה אשר למרגלות הכרמל. בתאריך 3.9.2008 נמצא בעת סיור מטעם עמותת 'צלול' כי אל הנחל הוזרמו שפכים פיראטיים מזוהמים ביותר. הזיהום אשר נמצא בנחל סעדיה כלל בין היתר שמנים מינרליים וחומרים אורגניים המאפיינים שפכי מוסכים ותעשיות קלות. הגעת שפכים אלו לנחל הקישון עלולה לגרום לפגיעה בדגה, אשר זה עתה השתקמה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

נחל חילזון

באזור כרמיאל, ממוקם לצד הנחל מכון טיהור של איגוד הערים לביוב כרמיאל, שמזרים לנחל ביוב עירוני בכמות של כ- 5000 מ' מעוקבים לים ללא צו הרשאה ובניגוד לחוק. ביוב זה מזהם את נחל חילזון ואף את חופי עכו. לאחרונה הוחלט על ידי שר התשתיות כי עד לחודש דצמבר השנה יוקם צינור מעקף אשר יעביר את עודפי הביוב למכון הטיהור של עכו. נכון להיום, דבר לא נעשה.

נחל הירקון

הוא הנחל הגדול ביותר בנחלי החוף של ישראל. הירקון מתחיל בבריכת הנופרים, חלק מאזור מעיינות ראש העין. מקורות הזיהום העיקריים של הירקון הם: מט"ש כפר סבא/ הוד השרון, מט"ש רמת השרון, מט"ש ניר אליהו ונחל איילון, שמזהם את הירקון בכל פעם שהספיקה באיילון גבוהה מכושר השאיבה של מתקני איגוד ערים דן. גורמים מזהמים נוספים מגיעים ממקורות לא נקודתיים: מדובר על זיהום שמגיע לנחל משטחים חקלאיים ואזורים אורבניים שמתנקזים לירקון בזמן גשם.

נחל קישון

הנחל מהווה תעלה לשפכים תעשיתיים של חלק ממפעלי הקישון, מוזרמים אליו גם ביוב העירוני וטון חנקן ליום, שפוגע ביכולתו של הנחל לשתקם. המשרד להגנת הסביבה פועל לקידום הרעיון להזרים את שפכי המפעלים אל הים בצינור, זאת כאשר המפעלים מקדמים באופן עצמאי פרוייקטים לטיהור השפכים והשבתם לתעשיה. הסכנה בכך היא בלימת התהליך החשוב למיחזור המים, והסיכוי להזרמת שפכים נוספים באופן שעלול להמיט אסון אקולוגי על מפרץ חיפה.

נחל שורק

אחד הנחלים הארוכים בישראל. בנחל קיימים מספר לא מבוטל של גורמי זיהום המאיימים על הליך שיקומו. ביום 3.10.08 פרסם משרד הבריאות הודעה המזהירה את הציבור מפני רחצה בחופי פלמחים. הסיבה לאיסור נעוצה בתקלה חמורה במכון טיהור השפכים העירוני של עיריית יבנה, בעטיה הוזרמו לנחל שורק מי ביוב ושפכים תעשיתיים. נכון לעכשיו משרד הבריאות טרם הסיר את האיסור מפני הרחצה בחוף פלמחים.

נחל שיקמה

נחל שקמה נמצא באזור הנגב הצפוני. הנחל סובל משני גורמי זיהום עיקריים: הזרמות שפכים משדרות וישובי שער הנגב - שפכים זורמים מהמאגר העילי לנחל נירעם אשר מתחבר לנחל שיקמה. זיהום נוסף מגיע ממפעל נגב טקסטיל - המפעל מזרים תמלחות צביעה למאגר, אשר עולה על גדותיו בחודשי החורף. גלישת השפכים מהמאגר מובילה להתפוררות סוללת כורכר המקיפה את הבריכה ולזרימה לנחל עוגה, המתחבר לנחל שיקמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully