וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיון נוסף על שחרור רוצחי דני כ"ץ

עדי שמחוביץ

20.11.2008 / 13:44

בית המשפט ביטל את ההחלטה שלא לשחרר את רוצחי הנער, לאחר שריצו שני שליש מעונשם. ועדה מיוחדת תחליט על גורלם

בית המשפט המחוזי בנצרת קבע היום (חמישי) כי הוא מבטל את החלטתה של ועדת השחרורים המיוחדת שלא לשחרר את שלושת רוצחי דני כ"ץ לאחר שריצו שני שליש מעונשם והשיב את הסוגיה לדיון מחודש בפני ועדת שחרורים מיוחדת בהרכב שונה.

כזכור, בחודש יולי האחרון החליטה ועדת השחרורים שלא לנכות שליש מתקופת מאסרם של שלושה מהרוצחים: סמיר גנאמה, פתחי גנאמה ועלי טראד, וזאת לאחר שנשיא המדינה החליט לקצוב את עונשם ל-30 שנה. לפני שלושה שבועות, עתרו רוצחי הנער דני כ"ץ נגד החלטת ועדת השחרורים שלא לקצר את עונשם והיום החליטו השופטים מנחם בן דוד, יצחק כהן ובנימין ארבל לבטל את החלטתה של ועדת השחרורים המיוחדת שלא לשחררם.

דני כ"ץ היה בן 14 כשגופתו נמצאה במערה באזור סכנין בדצמבר 1983. שלושה ימים קודם לכן, יצא מביתו לבקר חבר, אך נעלם בדרך. ב-1985 הרשיע בית משפט מחוזי בחיפה את סמיר גנאמה, פתחי גנאמה, עלי טראד, אחמד כוזלי ועאטף סביחי, בחטיפתו וברציחתו של כ"ץ.

ההרשעה התבססה על הודאותיהם. בשנת 2000 נערך לחמישה משפט חוזר לאחר שנשמעו טענות כי הודאות החמישה נגבו תוך שימוש באלימות קשה ובאמצעים פסולים. הליך המשפט החוזר נמשך שנתיים, בסופו שוכנעו השופטים כי הודאות החמישה קבילות. כוזלי וסביחי הורשעו גם ברציחתה של החיילת דפנה כרמון.

  • עוד באותו נושא:
  • דני כ"ץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully