וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אולמרט יעביר מסר ללבנון: מוכן לשלום"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

20.11.2008 / 11:37

עיתון כוויתי מדווח כי ר"מ צרפת יעביר במהלך ביקורו בלבנון מסרים מאולמרט, לפיהם הוא מוכן להעביר את חוות שבעא תמורת הסכם

ראש ממשלת צרפת פרנסואה פיון, שיבקר בקרוב בביירות, צפוי להעביר לנשיא לבנון ולראש ממשלת לבנון מסר מראש הממשלה אהוד אולמרט, לפיו הוא מוכן לנהל עימם משא ומתן לשלום. מקורות מדיניים בכירים במשרד החוץ הצרפתי מסרו (חמישי) לעיתון כוויתי כי פיון צפוי להעביר למנהיגים הלבנונים "דיווחים טובים" מפי אולמרט, שבשבועות האחרונים נוטה לקבל את היוזמה הסעודית.

"המסר מפי אולמרט הוא שהוא מוכן להשיב ללבנון את חוות שבעא ואת גבעות כפר שובא בתמורה לחתימה על הסכם אי-לוחמה בין המדינות שיתבסס על ערבות אמריקאית, אירופית וערבית", מסרו המקורות. המקורות ציינו עוד כי פתיחת משא ומתן בין ישראל ללבנון נמצאת בראש סדר העדיפויות של פיון בביקורו בביירות. "פיון ידון בנושא זה עם ראש ממשלת לבנון פואד סניורה, עם הנשיא מישל סלימאן ועם שאר בכירי הממשל".

לפי המקורות, חיזבאללה אינו מסוגל למנוע משא ומתן לבנוני-ישראלי אם זה יזכה לתמיכה סורית. לפני כשבוע העריכו מקורות בכירים בקונגרס האמריקאי, כי במחצית הראשונה של שנת 2009 ייפתח משא ומתן בלתי ישיר בין ישראל ללבנון בתיווכו של הממשל החדש של הנשיא הנבחר ברק אובמה. לדברי המקורות, המגעים יסתיימו בנסיגה ישראלית מחוות שבעא וחתימה על הסכם אי-לוחמה כשלב ראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully