וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיכטר מדגיש: "הבית בחברון יפונה"

יהושע בריינר ופנחס וולף

20.11.2008 / 15:04

בדיון שקיים השר לביטחון הפנים עם בכירים בצה"ל ובמשטרה, אמר כי "שלטון החוק בישראל אינו המלצה אלא משימה שיש לבצעה במלואה"

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

השר לביטחון הפנים אבי דיכטר הורה לוודא שפסיקת בג"ץ בעניין "בית המריבה" בחברון תבוצע "ככתבה וכלשונה". בדיון שקיים היום (חמישי) דיכטר בנושא, השתתפו מפכ"ל המשטרה דודי כהן ונציגי צה"ל והשב"כ. לדברי דיכטר, "שלטון החוק בישראל אינו המלצה אלא משימה שיש לבצעה במלואה. מסר זה צריך להיות משודר עד לאחרון השוטרים, וכך גם למערכות הביטחון האחרות". דיכטר הדגיש כי הוא מתואם עם שר הביטחון בנושא, משום שלצה"ל האחריות הכוללת בנושא.

על אף מהומות המתנחלים הלילה סמוך לבית המריבה בחברון, מסתבר כי גורמים בקרב המתנחלים פעלו להרגיע את השטח ביחד עם מערכת הביטחון: בשבוע הבא היתה אמורה להתקיים פגישה בין ההנהגה הממוסדת של המתנחלים בחברון לבין גורמים במערכת הביטחון, כך נודע לוואלה! חדשות.

בין היתר היו אמורים להשתתף בפגישה אורית סטרוק, מראשי מטה המאבק על בית המריבה ומלאכי לוינגר, ראש המועצה הנבחר של קריית ארבע. הפגישה היתה אמורה להתקיים במשרד הביטחון בת"א עם עוזר שר הביטחון לענייני התיישבות איתן ברושי. ברושי קיווה לנסות ולהגיע עם המתנחלים להסכמה על פינוי שקט של הבית. בנוסף נודע כי כבר אתמול היו אמורים שני הצדדים להיפגש, אולם בסופו של דבר דחו המתנחלים את הפגישה מסיבות טכניות.

לאחר הפרסום על הכוונה לערוך את הפגישה, הוציא "מטה בית השלום" הודעת הכחשה גורפת ואמר כי לאיש אין לגיטימציה לדון בפינוי בהסכמה של בית המריבה. גם גורמים נוספים בקרב הנהגת המתנחלים ביקשו להבהיר כי גם אם היתה כוונה לערוך פגישה שכזו, הרי שכעת אין כל כוונה להשתתף במו"מ על פינוי שקט.

"מעדיפים לבוא בדברים"

עצם קביעת הפגישה בין ברושי, שנחשב למקורבו של שר הביטחון אהוד ברק ומי שמרכז את נושא המתנחלים במשרד הביטחון, ובין מנהיגי המתנחלים, היא מפתיעה, לאור ההצהרות החוזרות של גורמים בקרב מתנחלי חברון, לפיהם אין לקיים כל משא ומתן עם אנשי מערכת הביטחון על פינוי בית המריבה. "אנחנו תמיד מעדיפים לבוא בדברים עם המתיישבים", אומר גורם במערכת הביטחון שאישר את דבר הפגישה, "במקום לבוא עם כוחות גדולים ולפנות באלימות".

גורמים בקרב המתנחלים הביעו זעם על הנכונות להיפגש עם אנשי מערכת הביטחון. "אומנם מדובר באנשים נכבדים וחשובים, אבל לא הם יקבעו כאן את הטון", הם אומרים, "מטה המאבק המשותף קיבל החלטה חד משמעית לפיה לא תתקיים פגישה ולא יתנהל משא ומתן עם התליינים, וזו ההחלטה שהתקבלה לדעת כל מי ששותף במאבק". לדברי הגורמים, הפגישה בין ברושי לבין המתנחלים היתה אמורה להיות רחבה יותר, אולם חלקם ביטלו את הגעתם בשל הלחץ הציבורי שהופעל עליהם.

כזכור, אתמול הופץ כרוז בקריית ארבע וחברון, שם נכתב כי אסור לקיים דיבורים עם מערכת הביטחון על פינוי בית המריבה. "תקשורת זו מהווה מתן לגיטימציה ציבורית לפשע ומאפשרת את ביצועו", נכתב בכרוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully