וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנחלים התפרעו בחברון, חייל נפצע קל

יהושע בריינר ופנחס וולף

20.11.2008 / 8:45

סמוך לבית המריבה בעיר הושלך חומר כימי על פניו של חייל, רוססו כתובות נאצה על מסגד, חוללו קברים בבית עלמין מוסלמי ויודו אבנים לעבר כוחות צה"ל ובתי פלסטינים

חייל צה"ל נפצע הלילה (חמישי) באורח קל כתוצאה מהשלכת חומר כימי על פניו, ככל הנראה מסוג טרפנטין. המקרה אירע במהלך התפרעויות של מתנחלים מבית המריבה בחברון. החייל קיבל טיפול רפואי במקום ולא נזקק לפינוי.

המתנחלים התעמתו עם פלסטינים הגרים בסמוך למקום ועם כוחות של צה"ל ומג"ב. הם יידו אבנים לעברם ולעבר בתים פלסטינים. בעקבות כך נגרם נזק למספר כלי רכב של צה"ל והמשטרה. לדברי צה"ל, בהמשך הלילה המשיכו העימותים, כאשר במקביל רוססו כתובות גרפיטי על פתח מסגד הנמצא בסמיכות לבית המריבה.

כמו כן רוססו כתובות גרפיטי על קברים בבית העלמין המוסלמי הנמצא למרגלות הבית. בשעות אלו פועלים גורמים במנהל האזרחי להרגעת הרוחות בחברון, ומעבירים מסרי הרגעה להנהגה המוסלמית במקום. לאיזור הבית הגיעו כוחות גדולים של מג"ב במטרה למנוע את המשך ההתפרעויות גם במהלך היום. "מנסים בכל פעם לבחון את כוחנו מחדש", אומר גורם ביטחוני, "אנחנו לא ניתן לאלימות הזאת להשתולל". בצה"ל אמרו כי הם רואים בחומרה רבה את האירועים. עם זאת, אף מתנחל לא נעצר.

"מתנחלי חברון - מיליציות חמושות"

מהיישוב היהודי בחברון נמסר בתגובה לאירועים הלילה כי "מטה המאבק של בית השלום קבע שהמאבק על הבית יתנהל הבית יתנהל ללא אלימות, ויפעל ככל יכולתו למימוש החלטה זו. עם זאת, יש לזכור שמי שנושא באחריות להבערת השטח היא הממשלה שעוד בטרם הגלידו הפצעים מההרס הברוטלי של חוות פדרמן יוזמת גזל גירוש וחורבן נוספים".

המועמד לראשות מפלגת "הבית היהודי", ח"כ אורי אריאל אמר היום בעקבות האירועים האלימים הלילה בחברון, כי "אני קורא לראש השב"כ אבי דיסקין לבדוק אם אין 'אבישי רביבים' חדשים שפועלים באלימות בחברון. בעבר למדנו כבר שמי שמוציאים דיבת היהודים רעה הם פרובוקטורים. אני קורא גם לישוב היהודי בחברון לבדוק שאין אבישי רביב חדש בשטח".

ח"כ אחמד טיבי (רע"ם-תע"ל) אמר בתגובה כי "האחריות על המשך ההתפרעויות של המילציות החמושות של המתנחלים בחברון, רובצת אישית על כתפיהם של שר הביטחון אהוד ברק ושל הרמטכ"ל גבי אשכנזי, שחייליו וקציניו עומדים מהצד, לעיתים סופגים ולרוב משתפים פעולה עם הפורעים. הדבר מחזק את הדרישה להגנה בינלאומית על הפלסטינים בחברון ומקומות אחרים".

ח"כ אבשלום וילן (מרצ) קרא לשר הביטחון אהוד ברק "לפעול בחומרה נגד המתנחלים, פורעי החוק בחברון. לא הגיוני שקבוצה אלימה שמתעלת בחיילים ובפלסטינים לא תענש על כך".

ח"כ עתניאל שנלר (קדימה) אמר כי "חבל מאוד שהקיצונים פגעו ותקעו סכין בלגיטימיות של הישיבה בבית השלום בחברון על ידי אלימות בצה"ל ובמסגד. על המדינה להוציא צווי הרחקה מיהודה ושומרון לאנרכיסטים מהימין הקיצוני. דברי הסתה של מנהיגים מקומיים אנטי ציוניים נגד המדינה וסמליה הביאו את פרי הביאושים המחבלים במפעל ההתיישבות".

אתמול הסתיימו שלושת הימים שקצב בג"ץ לפינוי מרצון של מתנחלים מבית המריבה בחברון. בכירים במערכת הביטחון ובצה"ל קיימו בימים האחרונים הערכות מצב שמהן עולה כי רצוי להמתין למועד נוח יותר לביצוע הפינוי. מאז החלטת בית המשפט העליון הגיעו מאות פעילי ימין לבית המריבה במטרה למנוע את הפינוי. כוחות הביטחון מעדיפים לפעול כאשר במקום מספר מינימלי של תושבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully