וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההומואים בקליפורניה יוצאים למאבק נוסף

עידן דורנר

20.11.2008 / 8:36

ביהמ"ש במדינה ידון בחוקיות "הצעה 8", שאושרה במשאל עם ואוסרת על נישואים חד מיניים. ההומואים לא יוכלו להינשא עד לקבלת הכרעה

בית המשפט העליון של קליפורניה הסכים אמש (רביעי) לבחון את חוקיות האיסור על נישואים חד מיניים, שהוטל בעקבות משאל עם שנערך במדינה, אך סירב לאפשר נישואים כאלה לפני שיפסוק בנושא.

בית המשפט קיבל שלוש עתירות נגד "הצעה 8", אותה אישרו אזרחי המדינה, ולמעשה הפכה את החלטת בית המשפט מחודש מאי שקבעה כי הנישואים החד מיניים בקליפורניה חוקיים. בכל שלוש העתירות נטען כי האיסור פוגע בזכויות האזרח של קבוצת מיעוט. לטענת העותרים, למצביעים במשאל העם אין סמכות לשנות את החוקה בצורה כל כך משמעותית, במיוחד לאחר שבית המשפט קיבל החלטה המנוגדת לתוצאת המשאל.

כמו כן, תיבחן ההשפעה של אישור האיסור על כ-18 אלף נישואים חד מיניים, מבחינה חוקית, שהתקיימו לפני ההצבעה על שינוי החוק. בין התומכים בעתירות ניתן למצוא קבוצות הפועלות למען זכויות להומואים ופוליטיקאים מקומיים, אליהם חבר גם התובע הכללי ג'רי בראון, שאמר כי "אלו חדשות טובות. צריך לדון בחוקיות של הצעה 8 לעומק וללא כל דיחוי".

כאמור, העותרים ביקשו לאפשר להומואים להינשא עד שתתקבל החלטה, אך בית המשפט דחה את הבקשה. השופטים הורו לעותרים ולמתנגדים לביטול "הצעה 8" להכיו את טיעוניהם עד ל-19 בדצמבר. המשפט צפוי להתחיל רק בחודש מרץ.

שני הצדדים הביעו ביטחון בכך שעמדתם תתקבל על ידי בית המשפט. עם זאת, שניהם גם הביעו חשש כיוון שהרכב שבעת השופטים שידון בעתירה, ששישה מתוכם קיבלו את העתירה, הם חסרי ניסיון משפטי בעניינים חוקתיים. בית המשפט העליון בקליפורניה דן בעבר בתשע עתירות נגד תוצאות משאל עם במדינה ומתוכן החליט לקבל שלוש.

למרות שלכ-24 מדינות יש איסור דומה ששרד גם לאחר עתירות משפטיות נגדו, מעולם לא התנהל משפט בנושא במדינה בה ניתן היה לקיים נישואים חד מיניים בעבר. בנוסף לכך, בית המשפט בקליפורניה קבע כי יש לפעול נגד אפליית הומוסקסואלים, בדומה לאפלייה על רקע גזע ודת, כשאישר את ההחלטה במאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully