וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבדאללה לאולמרט: "אל תצאו למבצע בעזה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

20.11.2008 / 7:01

בפגישה חשאית שנערכה שלשום בארמונו, דרש מלך ירדן מרה"מ להקל על תנאי המחייה של הפלסטינים ולהימנע מפעולה צבאית ברצועה

ראש הממשלה אהוד אולמרט ערך שלשום ביקור חשאי בארמונו של עבדאללה מלך וירדן, שם נועד איתו ועדכן אותו בפרטי המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. כך דיווח הבוקר (חמישי) העיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון, מפי מקורות דיפלומטיים בלונדון.

המקורות סיפרו לעיתון כי אולמרט עדכן את המלך הירדני בתוצאות פגישתו האחרונה עם יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן שנערכה שלשום. לפי הדיווח, אולמרט הציע לאבו מאזן מספר רעיונות שישמשו בסיס להסכם שלום כולל לפני שיסיים את תפקידו כראש ממשלת ישראל. המקורות ציינו כי אבו מאזן התעקש כי על ההסכם לכלול את כל סוגיות הסדר הקבע ודרש להפסיק את ההסלמה ברצועה.

המקורות אמרו עוד כי מלך ירדן הבהיר לאולמרט כי יש להמשיך ולנהל משא ומתן שיוביל להקמת שתי מדינות משום שלדבריו, "זוהי האופציה היחידה להשיג שלום באזור. הקמת מדינה פלסטינית היא אינטרס אסטרטגי ירדני ותנאי להשגת שלום אזורי".

המקורות מסרו עוד כי עבדאללה דרש מאולמרט לנקוט צעדים שיקלו על חיי האוכלוסייה בעזה וביקש שישראל לא תנקוט צעדים שיגבירו את המתיחות בייחוד ברצועת עזה. המקורות הוסיפו כי עבדאללה ואולמרט הסכימו כי חשוב שלממשל החדש בארצות הברית יהיה תפקיד חשוב בתהליך השלום.

במקביל, העיתון "אל-קודס" היוצא לאור במזרח ירושלים דיווח הבוקר כי יו"ר הרשות אבו מאזן הגיע גם הוא לביקור חשאי ביום שלישי בירדן, שם נפגש עם עבדאללה מלך ירדן. אבו מאזן צפוי לשוב לשטחי הרשות היום בבוקר. לא נמסר על מה שוחחו שני האישים ואם קיים קשר בין פגישתו של עבדאללה עם אבו מאזן לפגישה עם אולמרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully