וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחסל מתגייס למלחמה בגזי החממה

20.11.2008 / 2:32

"על ידי איחוד כוחותינו עם שותפינו נשקם את כדור הארץ", אמר מושל קליפורניה בתום פסגה בה השתתפו 19 מנהיגים ממדינות נוספות

המחסל, ומושל קליפורניה ארנולד שוורצנגר מתגייס ללחימה בזיהום האוויר. ביחד עם עוד 12 מושלים ממדינות בארצות הברית ועוד שישה מנהיגי מדינות נוספות החליטו לשתף פעולה במטרה להביא להפחתה בפליטת גזי החממה.

ההצהרה שפרסם מושל קליפורניה סיכמה פסגה בת יומיים שנערכה בבברלי הילס, ואליה הגיעו כ-800 מומחים עולמיים ומנהיגים מ-19 מדינות. "על ידי איחוד כוחותינו עם שותפינו מסביב לעולם נוכל לשקם את כדור הארץ", אמר שוורצנגר, "יש לפנינו עבודה רבה שצריכה להיעשות ואנו נוכל לבצע אותה".

הוועידה נפתחה ביום שלישי עם מסר מוקלט מהנשיא הנבחר ברק אובמה שמתחייב להתערב בסוגייה ברגע שייכנס רשמית לבית הלבן ולפעול להפחתה של פליטת גזי החממה בארצות הברית ב-80 אחוזים עד 2050. ההצהרה נחתמה היום על ידי שוורצנגר ו-12 מושלים נוספים בארצות הברית וכן על ידי נציגי מחוזות בקנדה, מקסיקו ברזיל הודו ואינדונזיה.

בהצהרה נכתב כי המדינות החתומות ישתפו פעולה ויחליפו מידע וטכנולוגיה כדי להביא להפחתה בפליטת גזי חממה. שוורצנגר מסר כי מדובר ביצירת מסגרת עבודה עבור הנושאים ונותנים שייפגשו בשיחות הקרובות בפולין כדי להגיע להסכמה בנוגע לפרוטוקול קיוטו – הסכם להורדת גזי החממה בעולם בעשורים הקרובים.

ארצות הברית היא המדינה המתועשת היחידה שעדיין לא אישרה את ההסכם. ממשל בוש סירב לעשות את הצעד הזה עד שהודו וסין יסכימו על מכסות של פליטות גזי פחמן. למרות שהממשל בארצות הברית סירב להוביל את המהלך, מספר מדינות במדינה, בהובלת קליפורניה, פועלים להפחתה של פליטת גזי החממה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully