וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: מפלגת הימין הקיצונית בסכנה

טלי גולדשטין

19.11.2008 / 20:49

מעל ל-12 אלף שמות, כתובות, מספרי טלפון וכתובות מייל של חברי מפלגת BNP נחשפו לציבור הרחב. עתה הם חוששים לחייהם

חיילים, שוטרים ורופאים בריטים, כולם חוששים עתה למשרותיהם לאחר שאתמול פורסמה באינטרנט הרשימה המלאה של חברי המפלגה הימנית הקיצונית "המפלגה הלאומית הבריטית", או BNP בקיצור. מעל ל-12 אלף שמות, כתובות, מספרי טלפון וכתובות מייל נחשפו לציבור הרחב בצעד הנחשב הפרה בוטה של החוק להגנת המידע. שמות וגילאים של ילדים שהוריהם חברים במפלגה פורסמו, כמו גם הערות אישיות לגבי אופי החברים ותחביביהם.

מפלגת BNP מסרה שחבריה עלולים להיות כעת חשופים לתקיפות אלימות כתוצאה מהפרסום. מנהיג המפלגה ניק גריפין פרסם הצהרה, בה נכתב שהרשימה "אמיתית", אך ישנה שעודכנה מאז.

מיהו המדליף?

כעת גוברות התהיות לגבי האם ההדלפה היא יוזמה של חבר מפלגה נרגן כתוצאה מסכסוכים פנימיים או כתוצאה מחדירה של גורמים אנטי-גזעניים לשורות המפלגה. דובר המפלגה סיימון דרבי אמר כי ככל הנראה היה זה חבר לשעבר של המפלגה שאחראי להדלפה. באפריל האחרון, ניצחה BNP בתיק משפטי נגד חבר לשעבר במפלגה שרצה להשתמש בחומרים סודיים.

"אם נמצא את השם של האדם שפרסם את הרשימה, יהיה זה הדבר המטופש ביותר שאדם זה עשה בחייו. לא הייתי רוצה להיות אחראי להדלפה – לא הייתי יכול לישון בלילה. אנו מודאגים כי שמות ילדינו נמצאים ברשימה. זה לא מידע שצריך להיות ברשות הציבור. אנו מקבלים איומי מוות", אמר דרבי.

לדברי יו טומלינסון, עורך דין מוביל, חברי המפלגה לא יוכלו לתבוע את המפלגה או את האיש האחראי להדלפה למרות שזו הפרה של החוק. הפתרונות המשפטיים מעוטים, אמר. אם חבר מפלגה זועם לשעבר אחראי לתקרית, אזי המפלגה אינה אשמה. האשם עלול לעמוד בפני אישומים פליליים שהעונש עליהם הוא קנס ולא מאסר.

מהרשימה עולה כי בין חברי המפלגה נמנים רופאים, שוטרים, מורים, עיתונאים, כומר, מנכ"ל חברה, מדען, מהנדס ומנהל חברת בנייה. לא קיים איסור על הצטרפות למפלגה של מורים, רופאים ואחיות. עם זאת, התדמית הגזענית של המפלגה אינה עולה בקנה אחד עם הרוח האתית של תפקיד בשירות ציבורי.

BNP הואשמה בגזענות על רקע המדיניות שלה לקבל רק חברים לבנים. המפלגה הוקמה על רקע סכסוך במפלגת "החזית הלאומית" וזכתה בהצלחה אלקטוריאלית לאחר שנטשה את התדמית הניאו-נאצית שלה לטובת רטוריקה המתנגדת להגירה לא חוקית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully