וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מל"ג אישר ההסכם עם הסגל הזוטר

נעמה טלמור

19.11.2008 / 20:45

המועצה להשכלה גבוהה אישרה את הסכם השכר עם הסגל הזוטר,אם זאת הם ממתינים לראשי האוניברסיטאות שיודיעו על כך רשמית

הוועדה לתכנון ותקצוב (הות"ת) של המועצה להשכלה גבוהה דיווחה הערב (רביעי) לנציגי הפורום המתאם של ארגוני הסגל הזוטר כי אישרה את הסכם השכר עמם. ההסכם כולל שיפור רחב היקף בתנאיהם הסוציאליים ובתנאי המורים מן החוץ.

גורמים בסגל הזוטר אמרו לוואלה! חדשות כי "אישור ההסכם על ידי ות"ת הוא אכן צעד גדול בדרך ליישום ההסכם. אנו מקווים שועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה) יודיע לאלתר על יישום ההסכם".

לדברי שיאון קורן, יו"ר הפורום המתאם של ארגוני הסגל הזוטר, "לאחר שאמש הממונה על השכר באוצר אישר את ההסכם והיום הוא אושר ותוקצב במל"ג, לא נותר לנו אלא לצפות להזמנה מור"ה להגיע ולחתום על ההסכם ולקיימו הלכה למעשה. יחד עם זאת, את עד שההסכם ייחתם , לא נסיר את סכסוך העבודה שהכרזנו. אנו רוצים להודות לשרת החינוך שבזכותה הגענו לרגע הזה, תיקון העוול ההיסטורי".

בתוך כך, שרת החינוך יולי תמיר בירכה הערב על ההתקדמות במימוש ההסכם שנחתם עם הסגל הזוטר. לדבריה, "התהליך שהובלתי מסדיר בפעם הראשונה את אופן העסקתם של חברי הסגל הזוטר בצורה הולמת וראויה. הסגל הזוטר הוא דור העתיד של האקדמיה. על כן יש חשיבות רבה בהסדרת תנאי העסקתם".

הסגל הזוטר ומורים מן החוץ מועסקים בין שמונה לעשרה חודשים בשנה. בסיום התקופה הם מפוטרים ומועסקים מחדש מדי שנה. בנוסף לאי-יישום ההסכם לשיפור תנאיהם, באוניברסיטה העברית ובאוניברסיטת חיפה אף פוטרו מורים רבים מן החוץ, ואוניברסיטת תל אביב קיצצה את המלגות שניתנות ללומדים לתארים מתקדמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully