וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אובמה ימנה את טום דאשל לשר הבריאות"

טלי גולדשטין

19.11.2008 / 19:53

לפי בכירים במפלגה הדמוקרטית, הנשיא הנבחר הציע את המינוי לסנאטור לשעבר ששימש גם כמנהיג הרוב הדמוקרטי ודאשל הסכים

הנשיא הנבחר ברק אובמה ימנה את טום דאשל לתפקיד שר הבריאות בקבינט, כך דיווחו הערב (רביעי) בכירים במפלגה הדמוקרטית בנוסף לרשת CNN ו"רול קול", העיתון של גבעת הקפיטול. לפי אותם בכירים, קיבל עליו דאשל את המינוי. הסנאטורית הילרי קלינטון, שלפי הדיווחים היא המועמדת המובילה לתפקיד מזכירת המדינה בממשל החדש, היתה גם כן אחת המועמדות לתפקיד שרת הבריאות. דאשל, שהיה מועמד לתפקיד ראש הסגל של הבית הלבן לפני שרם עמנואל קיבל את המינוי, היה אחד מתומכיו הראשונים של ברק אובמה ועודד אותו להגיש את מועמדותו לראשות המפלגה הדמוקרטית ולרוץ לנשיאות. דאשל לא היה זמין להגיב על הדיווח.

תומאס אנדרו דאשל הוא סנאטור לשעבר מטעם מדינת דרום דקוטה ואף שימש בעבר כמנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט. ב-2004 הוא הובס בבחירות החוזרות לסנאט על ידי המועמד הרפובליקני ג'ון ת'ון. כיום הוא מכהן כיועץ מיוחד במשרד עורכי הדין "אלסטון אנד בירד", משמש כפרופסור אורח במכון למדיניות ציבורית באוניברסיטת ג'ורג'טאון ועמית בכיר במרכז לקידמה אמריקאית.

הביא כבוד לדרום דקוטה

טום דאשל נולד בעיר אברדין שבדרום דקוטה ב-1947. הוא סיים את לימודיו באוניברסיטת דרום דקוטה ב-1969 עם תואר במדעי המדינה. לאחר מכן, התגייס דאשל לחיל האוויר האמריקאי, בו שירת כקצין מודיעין עד 1972.

ב-1978, נבחר דאשל לבית הנבחרים האמריקאי, בו כיהן כנציג במשך שמונה שנים. הוא אחד מחברי הקונגרס הראשונים שכיהנו בהנהגת המפלגה הדמוקרטית כבר בכהונתו הראשונה – תפקידו היה "מצליף" דמוקרטי האמור להתיש את המפלגה היריבה במהלך דיונים בקונגרס.

ב-1986, נבחר דאשל לסנאט האמריקאי. שנתיים לאחר מכן הוא הפך ליו"ר השותף הראשון של ועדת המדיניות הדמוקרטית בסנאט ותושב דרום דקוטה הראשון שנבחר לכהן בעמדה בכירה בקונגרס. ב-1994 הוא נבחר על ידי עמיתיו למנהיג המפלגה הדמוקרטית. לפניו, רק הנשיא לשעבר לינדון ג'ונסון כיהן פחות שנים בסנאט לפני שנבחר לתפקיד רם הדרג. דאשל היה מנהיג המפלגה הדמוקרטית בסנאט הוותיק ביותר בהיסטוריה האמריקאית והיחיד שכיהן פעמיים כמנהיג הרוב ומנהיג המיעוט בסנאט.

במהלך כהונתו כמנהיג הרוב, היה שותף לניהול משפט ההדחה נגד הנשיא לשעבר ביל קלינטון. כמו כן, הוא הוביל את הסנאט לאחר התקפות הטרור של ה-11 בספטמבר 2001.

במסגרת תפקידו כיועץ במשרד עורכי דין, דאשל מספק יעוץ אסטרטגי בסוגיות מדיניות ציבורית, שינוי אקלימי, אנרגיה, ביטוח בריאות, מסחר, שירותים פיננסיים ותקשורת. ב-2007 הוא הצטרף למנהיג הרוב הרפובליקני לשעבר בסנאט ג'ורג' מיטשל, ולסנאטורים בוב דול והווארד בייקר בהקמת המרכז למדיניות על-מפלגתית, הדוגל במציאת מכנה משותף בין המחנות הדמוקרטי והרפובליקני בסוגיות שונות. הוא מכהן גם כיו"ר שותף בקמפיין One Vote , שמטרתו להתמודד עם מצב העוני והבריאות החמור במדינות מתפתחות.

דאשל פרסם מספר מאמרים בכמה עיתונים וכתבי עת וחיבר את הספר Like No Other Time. הוא נשוי ללינדה הול, לזוג שלושה ילדים וארבעה נכדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully