וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארגני הפגנות נגד ההתנתקות הורשעו בהמרדה

עדי שמחוביץ

19.11.2008 / 19:39

ביהמ"ש המחוזי בי-ם הרשיע את שלושת מקימי תנועת "הבית הלאומי" שארגנו הפגנות בצירי תנועה ראשיים במחאה על ההתנתקות

שלושת מקימי תנועת "הבית הלאומי", שהיתה פעילה בתקופת ההתנתקות, הורשעו אתמול (שלישי) בעבירות של המרדה ופרסומי המרדה בבית המשפט המחוזי בירושלים. בהרשעה קיבל בית המשפט את ערעור המדינה, והפך את החלטת בית המשפט המחוזי לבטל את כתבי האישום נגד השלושה.

על פי כתב האישום שהוגש בשנת 2005, תכננו שי מלכה, אריאל וונגרובר ועדיאל שרעבי לסכל באמצעים לא חוקיים את ביצועה של תכנית ההתנתקות. השלושה הקימו תנועה בשם "הבית הלאומי", במסגרתה ארגנו בין היתר הפגנות המוניות בלתי חוקיות בצירי תנועה ראשיים. השלושה קראו למפגינים להפר את החוק במהלך ההפגנות, והורו להם שלא להזדהות אם ייעצרו.

לפני כשנה ביטל בית משפט השלום בירושלים את כתבי האישום וזיכה את השלושה מעבירות המרדה. בית משפט השלום קבע בהחלטתו כי התמונה העולה מהראיות היא שהשלושה קראו למעבר שיטתי על החוק, תוך מתן הנחיות למפגינים בדבר צורת ההפגנה והתנהגות העצורים: "הנחיות אלה מלמדות שאין לקבל את טענת המשיבים כי מטרתם היתה מחאה או ביקורת בלב, אלא קריאה השוללת את הלגיטימציה של השלטון".

עם זאת, בית המשפט מתח ביקורת על "האכיפה הבררנית", כלשונו, של המדינה: "פעילות המשיבים לא היתה יוצאת דופן, שכן מאות ואלפי אנשים הפגינו, ואישי ציבור רבים קראו לסכל את חוק ההתנתקות, מבלי שהועמדו לדין או נחקרו". נוסף על כך, אירועים אחרים שנערכו נגד ההתנתקות וארגונים ממרידים אחרים לא נחקרו.

היום, קיבל בית המשפט המחוזי את ערעורה של המדינה וקבע שלא ניתן לטעון לאכיפה בררנית פסולה במקרה זה: "הוכח, כי מטרת המשיבים בארגון ההפגנות לא היתה רק לעורר דעת קבל ולהביא לשינוי מדיניות הממשלה, אלא גם לסכל את החלטות הממשלה על ידי שיבוש פיזי של החיים במדינה", נכתב בהחלטה. בית המשפט המחוזי החזיר את הדיון לבית המשפט השלום לצורך מתן גזר הדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully